Wat voor werk kun je doen als je bedrijfskunde hebt gestudeerd?

Wat is je dagelijks werk? Wat doe je de hele dag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

In het verleden had je in een bedrijf vaak boekhouders en techneuten. Hij (of zij) die de beste leidinggevende talenten had bracht het tot directeur. Probleem van de techneuten was dat zij dan vaak onvoldoende kennis hadden van bv economie en bedrijfsadministratie. Men heeft toen een opleiding bedacht waarin alle aspekten die een manager nodig zou hebben gecombineerd werden. Nadeel vind ik echter dat deze opgeleide managers te weinig voeling met de werkvloer hebben. Bedrijfskundigen kom je nu tegen in verkoopfuncties in de logistiek, in de leiding van grootwinkelbedrijven, van grote bedrijven op administaties, in de PR. Eigenlijk in alle leidinggevende en staf-functies waarvoor geen ander specialisme vereist is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is niet zo moeilijk te zeggen: voor bedrijven werken als bijvoorbeeld adviseur voor verschillende zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderstaande info voor je gegoogeld. Economie en Bedrijfskunde is in elk geval gedurende het eerste jaar aan de UvA een gecombineerde studie. In het tweede jaar moet je al richting kiezen.

"
Afgestudeerde economen en bedrijfskundigen zijn breed inzetbaar.

Economen en bedrijfskundigen vinden een baan in veel verschillende sectoren en beroepen. Bijvoorbeeld in/bij:

■het (internationale) bedrijfsleven
■financiële instellingen
■het IMF
■de Wereldbank
■de overheid
■het bank- en verzekeringswezen
■accountantskantoren
■adviesbureaus.
Mogelijke functies waarin je terechtkomt zijn:

■accountant
■managementtrainee
■consultant
■financieel adviseur
■controller
■organisatieadviseur
■beleidsmedewerker
■(informatie)manager
"