Moet je deelnemen aan uitwisselingsprojecten op school ?

Iedereen maakt een uitwisselingsproject mee op ons school vanaf het 4de jaar. maar mag je eigenlijk weigeren om eraan mee te doen als heel je klas deelneemt?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik zou zeer graag deelnemen hoor en het ligt ook niet aan het geld maar aan de angst van mijn ouders.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een echt goede reden hebt vast wel. Maar waarom zou je willen weigeren? Kost het teveel geld of lijkt het je gewoon niet leuk of teveel moeite?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Angst van je ouders? Dan zou ik niet weigeren maar een docent met je ouders laten praten om hen uit te leggen dat het niets is om zorgen om te maken :P

Het beste antwoord

Je bent 14, dus nog niet in je 4de jaar denk ik. In die tijd kunnen je ouders nog van gedachte veranderen.
Ze zullen ook wel een voorlichtingsavond krijgen van school hoe het allemaal in zijn werk gaat, of de decaan kan ongerustheid wegnemen.
Het is ook eng voor ouders als hun kinderen ergens zijn waar ze er geen oog op hebben.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar mijn zus zit nu in het 5de en bij haar is het ook zo.
anneliez
12 jaar geleden
Misschien moet ze dan ook de hulp van de decaan, of ouders van vriendinnen inroepen

Andere antwoorden (4)

als je het om een of andere reden niet kan betalen kun je weigeren mee te gaan. anderzijds waarom zou je niet meegaan het is een hele ervaring om een uitwisselingsproject te doen. leerzaam en leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het verplicht is mag je het niet weigeren als je geen hele goeie reden hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is leuk en leerzaam...nu heb je kans probeer die te pakken met je overtuigingskracht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook niet meegedaan aan het uitwisselingsproject in de 4e klas, en je school kan je niet verplichten om te gaan, dus je hebt altijd het recht om te weigeren. Vraag aan een docent of iemand die de uitwisseling regelt hoe het precies zit ook in verband met terugstorten van reisgeld.