Moet je deelnemen aan uitwisselingsprojecten op school ?

Iedereen maakt een uitwisselingsproject mee op ons school vanaf het 4de jaar. maar mag je eigenlijk weigeren om eraan mee te doen als heel je klas deelneemt?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik zou zeer graag deelnemen hoor en het ligt ook niet aan het geld maar aan de angst van mijn ouders.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je bent 14, dus nog niet in je 4de jaar denk ik. In die tijd kunnen je ouders nog van gedachte veranderen. Ze zullen ook wel een voorlichtingsavond krijgen van school hoe het allemaal in zijn werk gaat, of de decaan kan ongerustheid wegnemen. Het is ook eng voor ouders als hun kinderen ergens zijn waar ze er geen oog op hebben.

als je het om een of andere reden niet kan betalen kun je weigeren mee te gaan. anderzijds waarom zou je niet meegaan het is een hele ervaring om een uitwisselingsproject te doen. leerzaam en leuk!

Als het verplicht is mag je het niet weigeren als je geen hele goeie reden hebt.

Het is leuk en leerzaam...nu heb je kans probeer die te pakken met je overtuigingskracht

Ik heb zelf ook niet meegedaan aan het uitwisselingsproject in de 4e klas, en je school kan je niet verplichten om te gaan, dus je hebt altijd het recht om te weigeren. Vraag aan een docent of iemand die de uitwisseling regelt hoe het precies zit ook in verband met terugstorten van reisgeld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100