Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je het beste doen tegen slaaploosheid tijdens het leren en de lessen op school?

Ik ben vaak moe tijdens lessen op school en tijdens het leren. Hierdoor kun je dus niet goed concentreren, en dit is mijn examenjaar. Iemand een idee hoe je hier van af kunt komen?

Alvast bedankt! :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
728

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Door niet al te laat te gaan slapen los je al veel op.
Bij het leren kan je het beste een half uurtje leren, en dan 5 minuten pauze. Maar let dan wel op bij de pauze dat het niet 10 minuten worden, of later. Want dan ben je zo weer een half uur verder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik ook wel eens, vooraan de klas gaan zitten en als je iets niet begrijpt dan vind je het meestal niet interessant waardoor je er moe/lui van wordt

Als je moeite hebt met leren kun je stappen maken voor jezelf zoals; als ik deze hoofdstuk heb geleerd ga ik een toetje eten

Simpel tips maar werkt wel! Veel succes ermee en hopelijk haal je je examen;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALs dit iets is dat je altijd al hebt gehad, zou je af en toe een zgn Powernap kunnen nemen. Zo ben je weer fris en fruitig voor je gaat leren. En natuurlijk niet te laat gaan slapen en zorgen dat je een goede nachtrust hebt. Denk bijv. aan frisse lucht.

Als dit iets is dat je nog niet eerder hebt gehad, ga dan eens langs je huisarts, wellicht is er meer aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slapeloosheid heb je toch in bed? Als je door die slapeloosheid in de les en bij het leren moe bent, kun je kijken waar de oorzaak zit. Als je, zoals ik ook wel eens, te lang / intensief iets doet voor het slapen, helpt afwisseling en buitenlucht. Klinkt simpel, is moeilijk. Wie maakt er nou een avondwandeling? Toch proberen en tv en computeren kappen / niet te lang!
Succes dit jaar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding