Waarom beginnen mensen vaak al met opruimen, als de les nog niet helemaal voorbij is?

Dit was ook al zo op de middelbare school, maar nu tijdens colleges merk ik het nog veel meer. De les is nog niet helemaal voorbij, de leraar is nog iets aan het vertellen, en bijna iedereen begint al te rommelen, zijn tas in te pakken en zijn tafeltje in te klappen.
Dit is irritant voor de mensen die wel nog willen luisteren, maar het lijkt me vooral ook vervelend voor de leraar. Lijkt mij erg irritant als ik nog iets sta te vertellen en iedereen begint al te rommelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een stomme vraag zeg! Laat iedereen gewoon doen waar zij zin in hebben. Ik loop soms zelfs midden in een college weg, omdat ik het zat ben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik nu ook last van op het mbo! Mensen ruimen bij ons 10 min van t voren op en de leraar zgt er niks van ! ( sommige) en ik ben iemand die als ie ergens aan begint meteen af wil hebben..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt burbuja, want zo is het inderdaad!
Het is toch niet zó moeilijk om nog heel eventjes te wachten denk ik dan. En konijnenmonster, ik laat mensen ook doen zij zin in hebben, ik vraag mij alleen af waarom zij dat doen en waarom zij daar zin in hebben!

Antwoorden (7)

Om daarna zo snel mogelijk weg te kunnen! Vooral voor de pauzes is het erg.

Toegevoegd na 1 dag:
Oh, en het waarom.. Bij mij op school maakt het voor de pauze net het verschil tussen een stormloop op de kantine en gewoon rustig wat kunnen halen.
Maar het kan natuurlijk ook voor de lockers zijn of zo..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag pas weg wanneer de bel gaat of het afgelopen is, meestal wil je dan zo snel mogelijk weg en pak je dus van te voren je spullen in, zodat je gelijk weg kan en je niet nog 10seconden langer hoeft te zitten na de bel, omdat je je spullen nog moet inpakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben weinig tijd om van de ene leslokaal naar de andere leslokaal te lopen. Wil je op tijd zijn bij de andere les dan zul je de tas snel in moeten pakken.

Toegevoegd na 8 uur:
Toen ik op de universiteit zat moest ik ook van gebouw naar gebouw lopen op om tijd aanwezig te zijn bij de les. En het terrein van de universiteit was gigantisch en dus moest ik soms ook weleens rennen. Ook einde van de dag moest ik mijn biezen snel bij elkaar doen om op tijd de trein te kunnen halen. Dus dit heeft wel degelijk te maken met de tijd die je hebt om naar de andere les te gaan en de trein of bus te halen.

Toegevoegd na 8 uur:
Ik wou niet als laatste de collegezaal binnen lopen omdat je dan tussen de andere studenten moest wringen om een beetje gedwongen naast iemand te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja dat zal de reden zijn! NOT
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd zat...
Waarom?
Ik denk dat dit komt omdat tegen het eind van de les de aandacht wat verlegd wordt naar het volgende dat je gaat doen.
Vooruit denken ;) en dan ondertussen daar alvast mee bezig zijn dmv rommelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo kunne ze eerder weg en eerder bij de volgende les zijn of aan de pauze beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De concentratie is op. Het is mooi geweest, en zo snel mogelijk de klas uit. Dat is wat ze denken. Vooral het laatste uur of voor de pauze, komt dit het meeste voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijkste reden is om dan meteen weg te kunnen. Ook geeft het een gevoel dat de les bijna afgelopen is en dat is fijn. Je wacht dan echt op de bel.