Hoe vertaal je "vacation days" naar het Brits-Engels?

Hoe vertaal je het Amerikaans-Engelse woord 'vacation days' naar het Brits-Engels?
Als in deze zin:
'Some employees use one or more of their vacation days to create a long weekend.'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het is hetzelfde. Je kan er ook holiday van maken.

"Zo leert men vaak holiday en vacation als een Brits resp. een Amerikaans woord voor "vakantie" beschouwen, maar de holiday komt ook in de VS voor (in de betekenis "openbare feestdag") en de vacation ook in Groot-Brittannië (in de betekenis "vrijstelling")."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een ander woord voor vacation days is holiday.
Some employees use one of more of their holidays to create a long weekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Holiday is vakantie. Meerdere vakanties gebruiken om een lang weekeinde te krijgen, dat klopt natuurlijk niet.
Regular days off.
Amadea