Als je je collegegeld in termijnen betaalt en je stopt in januari met je studie, moet je dan de rest van het schooljaar de termijnen nog betalen?

Zie de bovenstaande vraag.

Nog een andere vraag:
Ik zit nu in mijn eerste jaar, op een HBO studie. Ik weet nu al niet zeker of het mogelijk is om dit jaar te halen.
Ik hoorde ik dat als ik voor 1 feb. stop, de prestatiebeurs een gift wordt... hoe zit dat met het collegegeldkrediet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Beide zijn geen gift. Schoolgeld betaal je dat jij stopt is jou zaak. De prestatiebeurs wordt geen gift.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin, het wordt wel een gift
ronron1212
12 jaar geleden
Het wordt alleen een gift onder omstandigheden en als je je studie afmaakt
Aanvullende beurs na 6 maanden prestatiebeurs Sinds 1 januari 2011 is de aanvullende beurs in de eerste 5 maanden een gift die u niet behoeft terug te betalen. Vanaf de zesde maand wordt de aanvullende beurs gezien als een prestatiebeurs en daarom een lening. De lening wordt kwijtgescholden als u binnen 10 jaar uw diploma behaalt. Deze verandering geldt voor studenten die op of na 1 september 2010 voor het eerst studiefinanciering voor een opleiding aan hbo of universiteit ontvangen.
Voor alle studenten die vóór 1 september 2010 al een aanvullende beurs ontvingen, blijven de eerste 12 maanden een definitieve gift.
Prestatiebeurs
Als je studiefinanciering voor hbo of universiteit krijgt, val je onder de regels van de prestatiebeurs. Dat betekent dat je je studiefinanciering moet terugbetalen als je je diploma niet haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het staat op de website niet altijd duidelijk, wat je het beste kan doen is je vragen opschrijven (zodat je het niet vergeet) en zelf duo bellen.

Volgens mij (!), is je aanvullende beurs een gift (niet je basis)
Als je voor feb stopt moet je dus wel je basisbeurs terug betalen (ovkaart is ook een gift denk ik), je kan dan voor diezelfde studiejaar geen studiefinanciering meer aan vragen.

Als je een andere studie wilt doen moet je dat via je school proberen te regelen zodat je wel je studiefinanciering behoudt.