Wat voor functie zou je kunnen uitoefenen in Engeland, wanneer je een hbo rechten opleiding hebt afgerond in Nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Rechtenstudies zijn heel land-specifiek, tenzij je internationaal recht doet. Als je er in Engeland iets aan wil hebben, zul je daar zeker nog toegepaste cursussen moeten gaan doen.
Werk waarvoor je studie er niet zo veel toe doet maar je inzicht en inzet wel, moet natuurlijk wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stippel heeft gelijk. Ik ben niet zeker welke hbo je afgerond hebt, maar in de meeste landen is recht specifiek. Je kan bijvoorbeeld wel bij een bedrijf in Groot Brittannie werken die iemand nodig hebben met jouw kwalificatie. Als je graag advocaat wordt in Engeland kan je even een kijkje nemen op http://www.prospects.ac.uk/options_law_job_options.htm waar je dan op een beroep kan klikken en het nodige uitvinden. Als je een meer correcte vergelijking wil voor je hbo kwalificatie dan moet je contact opnemen met Naric, die vragen wel £47 voor het nodige werk en het officiele document. Voor veel jobs in recht in Engeland zal dit goed van pas komen.

Marc
www.studerenuk.be
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Marc,
Hartelijk dank voor de informatie! Ik zal er zeker gebruik van maken! Ik wil graag de common law systeem bestuderen, maar zal het met een studieloopbaan begeleider onder tafel gaan van de mogelijkheden betreft een eventuele studie. Super site btw!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, en dank voor de feedback. De enige postuniversitaire kwalificatie die ik ken is aan London Southbank University. Er komt waarschijnlijk nogal wat geschiedenis bij kijken ook, en je hebt een zeer goed geheugen nodig. De kwalificatie aan London Southbank is een Masters in Law. Je kan misschien hier een kijkje nemen: http://prospectus.lsbu.ac.uk/courses/course.php?UCASCode=unknown&CourseID=7257 Marc
www.studerenuk.be
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog even snel terug om erop te wijzen dat er voor een carriere in recht in Groot Brittannie (en Engeland is de meest voor de hand liggende locatie voor een carriere in common law) enorm veel competitie is. Elk jaar werk ik met relatief aspirant studenten die in rechten willen werken. De voorvermelde Masters zou je toegang moeten geven tot een mogelijke loopbaan in recht. Marc