Waar moet ik op letten bij belasting aangifte, als jongere van 16 die bijverdienste moet opgeven?

Wat mag ik aftrekken?
Waarom heb ik geen algemene heffingskorting?
Ik doe ook al OB aangifte en ben naast school zzp maar verdien nog niet veel meer dan een krantenwijkje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je zzp ers bent moet je ingeschreven zijn bij de kvk. Je moet dan ook een BTW nummer hebben
Aftrek van de belasting heb je niet veel alleen de kosten die je maakt als zzp er
ronron1212
13 jaar geleden
Als je bijverdienste opgeeft, dat geen loon is, geef je dat niet op onder loon maar onder "opbrengsten uit overig werk" De gemaakte kosten kun je bij de volgende vraag aftrekken, afhankelijk van de aard van de werkzaamheden. Bij voorbeeld telefoon. Er kan geen algemeen antwoord worden gegeven zonder gegevens.

Toegevoegd na 50 seconden:
Recht op algemene heffingskorting heb je m.i. wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen recht op de algemene heffingskorting!