Ik heb een Vw caddy die wil ik beletteren, alleen ik wil de voorkant net als een politie auto bestickeren mag dit?

en verder de zijkanten gewoon met de Orange Fluoserende kleuren want ik vond dit een goed idee want de meeste mensen kijken in de spiegel en denke politie dus je valt dan lekker op!!

Toegevoegd na 26 minuten:
OKe duidelijk maar Als je Blauwe trepen op de motor kap vervangt door paars en ipv links recht zet mag het dan wel?? gaat Puur om de motorkap

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Kimath
13 jaar geleden
Volgens mij mag dit niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou het niet mogen? staat het ergens in de wet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Bij gebruik door derden wordt handhavend opgetreden. Dit om te voorkomen dat dit duidelijk herkenbare beeldmerk gebruikt wordt door anderen waardoor de herkenbaarheid van de betrokken hulpverleningsdiensten in geding komt. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet precies dezelfde stickers doen als ik jou was, want als je een boete krijgt kun je het er misschien ter plekke af pulken (moet ook altijd bij raamfolie dat minder dan 50% licht doorlaat). Wel zou je iets kunnen doen dat er op lijkt, en waar mensen die met een vlugge blik in de spiegel nog wel denken van 'Hé, politie...', wat jou doel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik denk ook dat het niet mag. Roland zet jou reactie in een antwoord!! Dan geef ik je een +je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er schijnt zelfs copyright op te zitten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je valt inderdaad lekker op, je hebt waarschijnlijk héél snel een boete en de eis om je bestickering te verwijderen aan je kont.

Antwoorden (3)

Dat is verboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk dat u behoorlijk verwarring zaait indien men een beroep op u wil doen indien men u aan ziet voor iemand
van politie, douane of hulpverleningsinstantie. U kunt zelfs uzelf in gevaar brengen door op een verkeerd tijdstip en op de verkeerde plaats te zijn met uw look a like voertuig
De intellectuele eigendomsrechten op het ontwerp berusten bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Om het exclusieve gebruik van het ontwerp voor de voertuigen voor de politie te behouden, is een correcte toepassing van het ontwerp noodzakelijk. Eveneens is correcte toepassing nodig om de optimale herkenbaarheid van de politie voor de burger te vergroten. Er zit dus copyright op, en om te voorkomen dat opeens alle auto's er zomaar als politieauto uit komen te zien mag het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed zo:) +
Nee dan mag niet.
De strepen van hulpverleningsvoertuigen zijn beschermd.

Gebruik door derden
Bij gebruik door derden wordt handhavend opgetreden. Dit om te voorkomen dat dit duidelijk herkenbare beeldmerk gebruikt wordt door anderen waardoor de herkenbaarheid van de betrokken hulpverleningsdiensten in geding komt. Een recent voorbeeld hiervan zijn de Dierenambulances in Nederland. Te vaak gelijkt de striping en kleurstelling van de dierenambulances op die van echte ambulances. De dierenambulanceposten hebben hiervoor een ultimatum gekregen, voor het einde van 2006 moesten alle voertuigen voorzien zijn van andere striping, anders werd er verbaliserend opgetreden.

De intellectuele eigendomsrechten op het ontwerp berusten bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Om het exclusieve gebruik van het ontwerp voor de voertuigen voor de politie te behouden, is een correcte toepassing van het ontwerp noodzakelijk. Eveneens is correcte toepassing nodig om de optimale herkenbaarheid van de politie voor de burger te vergroten.

Zie links voor meer informatie hierover.