Ik mag geen plagiaat plegen bij een werkstuk, maar wat mag dan wel. Ik moet m'n informatie toch ergens vandaan halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Over het algemeen wordt het gewaardeerd als je de informatie in je eigen woorden weergeeft, en dus niet alles letterlijk overneemt.
Maar wat vooral ook heel belangrijk is, is je bronvermelding. Geef aan waar je je informatie vandaan hebt. Dat is wat bij plagiaat niet gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, altijd. En anders punten aftrek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt. Met schrijver(s) en titel en eventueel meer gegevens, zoals verschijningsjaar. Maar waarschijnlijk kun je op school precies te horen krijgen wat je moet vermelden.
Je kunt bijvoorbeeld je bronnenlijst nummeren en dan in je tekst een nummer tussen haakjes zetten.

Andere antwoorden (1)

Stukken herschrijven, de bron gebruiken om je eigen stuk te schrijven. Je mag wel sommige stukjes (citaten) citeren, schuingedrukt en tussen hoge kommas zetten. Zolang je de bron er maar bij zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Hannyy, dat is heel gebruikelijk om dat te doen.