Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke manieren zijn er om een hoger niveau diploma te halen op school?

Ik heb nu een vmbo-bb diploma... Maar ik zou graag een havo diploma halen. Maar ik heb contact opgenomen met de vavo school in de buurt, maar die zit vol... Dus zijn er andere manieren om een havo-diploma te behalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan staatsexamen doen. Dit zal de nodige zelfdiscipline van je vragen maar het is een goede optie. Je kunt zelfs losse certificaten halen.
Het staatsexamen Nederlands is bedoeld voor leerlingen die niet op een reguliere Nederlandse school zitten. Het examen staat gelijk aan het Nederlandse schoolexamen. Het wordt afgenomen op de niveaus van de schooltypen vwo, havo en vmbo en wordt in Nederland algemeen erkend.

Er zijn particuliere scholen die je hierbij kunnen helpen.
Zie bron.
Het is overigens misschien een goed idee om jezelf ook in te schrijven op de VAVO voor volgend jaar. Misschien kun je dit jaar een aantal certificaten via het staatsexamen doen en volgend jaar de rest.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

misschien kun je wat verder weg, scholen zijn meestal makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een VMBO basis-diploma ben je niet toelaatbaar op de HAVO. Maar waarom zou je een HAVO diploma willen hebben? Om daarna naar het HBO te kunnen?
Ik raad je aan om een andere route te kiezen: MBO niveau 2/3/4, waarna je door kunt leren aan het HBO. Als je besluit dan niet door te leren kan je ook aan het werk gaan met een MBO diploma. Met een HAVO diploma kan dat lang niet zo goed, omdat je dan nog geen beroep hebt geleerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding