Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet een interessant onderwerp dat gaat over de klassieke oudheid?

Het is voor een werkstuk, en ik kan geen goed onderwerp bedenken. Graag een wat dieper, nieuwer en onbekender onderwerp waarin ik me kan verdiepen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik moet tevens bij het onderwerp deelvragen en een hoofdvraag kunnen bedenken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Pederastie in de Klassieke Oudheid

Toegevoegd na 2 minuten:
of Homofilie in de Oudheid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De familiebanden van de Griekse goden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Griekse filosofen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een onderwerp dat al in je belangstelling ligt is mogelijk het beste. Sport, politiek, literatuur, opvoeding, wetenschap of wat ook. De klassieke oudheid is een nogal ruim begrip dus is het belangrijk je te beperken tot een nauwe vraagstelling. Maar ook weer niet te scherp want dan komt het probleem dat er mogelijk niet veel bronnen zijn om de hoek kijken. Het is altijd interessant om dan eens te kijken wat de verschillen/overeenkomsten zijn met vandaag de dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Atlantis. De antieke bronnen die hierover gaan zijn van Plato (Critias en Timaeus). Plato heeft de geschiedenis hierover opgetekend van wat zijn grootvader hierover wist te vertellen. En de grootvader had het weer gehoord van een Egyptische priester, waar hij op bezoek was geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Trojaanse oorlog spreekt wel tot de verbeelding, (1250 v.C.
Slavenopstand geleid door Spartacus,(71 v.C.)
Julius Caesar en zijn dood door moord ( 44 v.C)

Of de kunstnijverheid zoals schilderkunst en beeldhouwkunst. De Etrusken waren als het ware de leermeester voor de Romeinen. de indrukwekkende dodensteden zoals die van Cerveteri, vaak uitgehouwen in rotsen of verborgen onder kunstmatige heuvels,zijn de belangrijkste bron van kennis van de Etruskische kunstUit de Etruskische canope (asurne met een menselijke vorm)
ontwikkelde zich het eerste beeld naar Grieks model.
Heel interessant om te zien hoe de kunst zich in deze tijd ontwikkelde waarbij een grondstof zoals steen in de kunstnijverheid schaars was en meestal terracotta gebruikt werd. Op Internet is vast wel iets te vinden hierover.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Waarom niet iets over de cynici met Diogenes als kleurrijke figuur, er is ook een link te leggen met de moderne freegans die ook niet zoveel op hebben met onze materialistische levensstijl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Olympische spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ontstaan van de wetenschapsfilosofie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding