Na een opsomming (die niet in een zin voorkomt) moet je dan beginnen met een hoofdletter?

Komedie, drama, avontuur, historisch, fictie, non-fictie...
Hierna zou ik een beginnen met iets van 'voor mij maakt het eigenlijk niet uit' Moet 'voor' dan met een hoofdletter of niet? Want eigenlijk loopt het een beetje door. Danku.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als de opsomming uit alleen losse termen bestaat dan hoort de volgende zin die met 'voor mij' begint er niet bij. Dat is duseen nieuwe zin, en die moet met een hoofdletter beginnen.

Toegevoegd na 32 minuten:
Je zou het ook nog om kunnen draaien, en dan kunnen de zinsdelen door een dubbele punt van elkaar gescheiden worden. Na de dubbele punt begint de opsomming dan gewoon met een kleine letter.
"Voor mij maakt het eigenlijk niet uit: komedie, drama, avontuur, historisch, fictie, non-fictie".
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dan moet je met een hoofdletter beginnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
behalve als je dan een komma doet en dan verder gaat:
fictie..., voor mij maakt het niet uit.
en anders gewoon zo:
fictie... Voor mij maakt het niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de zin door laat lopen, zet je na je opsomming een komma en schrijf je voor met een kleine letter.
Zet je achter je opsomming een punt, dan schrijf je voor met een hoofdletter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Maar die zin maakt toch geen deel uit van de opsomming? Dan zou je er op z'n minst een puntkomma tussen moeten zetten. Maar een punt en dan een nieuwe zin met een hoofdletter beginnen is veel duidelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een komma onderbreek je ook de zin, dus zo maak je ook duidelijk dat de opsomming niet bij het volgende hoort.