Leraar Nederlands worden op een internationale school of in belgië noord frankrijk of Duitsland gaan werken, daar bieden sommige scholen ook Nederlands aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook de taal leren van het land waar je gaat wonen en dat Nederlandse tolk worden. Doe je niet veel met je studie, maar wel met de Nederlandse taal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt binnen het Koninkrijk ook op de voormalige Nederlandse Antillen gaan werken, in België en Suriname. In al deze gebieden is het Nederlands een officiële taal van het land.

Daarbuiten wordt Nederlands in de grensstreek met Duitsland gegeven, maar ook verschillende universiteiten op verschillende plekken ter wereld wordt Nederlands onderwezen, zoals in het Russische Pskov en aan de Amerikaanse Indiana University.

Ook op verschillende internationale scholen wereldwijd wordt Nederlands gegeven. Ook zou je privélessen kunnen verzorgen.

Daarnaast worden er cursussen Nederlands aangeboden in verschillende landen aan mensen die naar Nederland willen emigreren, bijvoorbeeld vanwege hun huwelijk. Zij moeten dan echter wel eerst een minimale kennis van de Nederlandse taal en cultuur hebben, voordat zij naar Nederland mogen komen.

Als verwante taal kan je wellicht ook nog iets in Zuid-Afrika en Namibië betekenen, na een kleine omscholing.