Kan ik hiermee naar VWO?

Ik zat in 2 Havo/Vwo, Daarna moet je keuze maken tussen Havo of Vwo. Ik had op mijn HAVO Rapport geen onvoldoendes en op m'n VWO rapport 2 5en (een 5.3 en een 5.4 ik had over het hele jaar maar twee vwo cijfers gehad bij de 5.3) Nu ik dat had gevraagd zeiden ze dat m'n inzet niet goed genoeg was terwijl er overal voldoendes staan voor inzet. Toen ik dat had uitgelegd zeiden dat m'n zessen maar net zessen waren (5.9 en 5.8) ik had ook 3 7ens als composatie. Ze zeggen nu 3 HAVO...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Hmm kan ik je zo niet zeggen. Ik heb zelf 3 jaar vwo gedaan en ben daarna naar 4 havo gegaan. Maar ik heb wel gehad dat ik 4 onvoldoendes stond in de 2e en dat ik over mocht omdat ik een goede leerling was en mn best wel deed. Dat werkt uiteindelijk ook niet. Ik denk dat je leraren dat wel weten, want als je altijd op je tenen moet lopen is het ook niks en ik spreek uit ervaring. Anders zou ik nog een keer bellen naar school en om goede uitleg vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ze" zeggen dat niet voor niks. Wij kunnen je hier niet over laten gaan naar 3 VWO, dat had je zelf vorig jaar moeten laten zien....
Maar je kunt via HAVO ook nog terug naar het VWO (na klas 5 HAVO naar 5 VWO), of later na HAVO naar het HBO en dan kan de universiteit ook nog als je wilt/kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat dit allemaal voor de vakantie speelde? En dat je nu in 3 havo begint?
Ik heb als docent gewerkt en ik herken de afweging die de docenten gemaakt hebben.
Soms zijn cijfers best oke, missch wat magertjes, maar is het een idee van docenten dat je in de havo beter op je plek bent. Qua inzet, qua werkhouding en "zien wij in deze leerling een vwo-leerling". Veel argimenten die meer met intuitie te maken hebben dan dat je het meetbaar kan maken.
Het meetbare zit in cijfers en daar heb je invloed op. Dus ga aan de bak en bespreek met je mentor wat er voor nodig is om toegelaten te worden tot het vwo en of hij/zij jou kan begeleiden in het halen van die doelen. Je zult het zelf moeten doen, maar als je je mentor kan laten zien hoe menens het jou is, vergroot je daarmee je kans dat het gaat lukken.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga naar 4 vwo maar de 3de is wel een stuk moeilijker als de 2de en als je nu net aan over bent met 5.3, 5.5 dan word het moeilijk. Als je beter je best kan doen kun je het toch doen, als je 1 of 2 5jes staat en voor de rest goed zou ik het wel proberen maar als het niet lukt heb je het toch geprobeert. Als je goed kan leren red je het wel. Het ligt er ook aan welk profiel je in de 3de gaat kiezen. Kies je NG, NT dan heb je veel inzicht nodig met natuur scheikunde Bio. Kies je EM dan moet je meer leren voor Eco, Ges dat soort vakken. Als je dit jaar heel hard heb geleerd zou ik toch zeggen doe het niet. Als je minder je best heb gedaan of je kan beter dan zou ik het wel doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar je vroeg kan ik hiermee naar vwo. Op mijn school is het meer een atvies dat ze geven als je genoeg punten heb dus Ja je kan hiermee naar vwo. Als je aan minimale eisen van je school heb maar of het verstandig is...

(Ik ging trouwens van 1 h/v naar 2v misschien is dat weer een ander geval:D)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker naar 3 HAVO gaan. Jouw punten zijn niet overtuigend en je inzet kan beter zoals ik het lees. Dit is niet een profiel van een leerling die VWO af zal ronden. Je doet er verstandig aan om voor de HAVO te kiezen zodat je wat tijd over kan houden voor dingen die je buiten school nog leuk vindt.

Succes met school!

ps. het is compensatie