Heb je als je een bedrijf start een minimale omzet per jaar nodig om bij de KVK ingeschreven te staan/blijven?

Ik ben 17 jaar en wil een bedrijfje starten.
Ik heb een website opgezet en wil daarop reclame gaan zetten. Bedrijven hebben graag dat je zelf een kvk hebt omdat ik ze dan een factuur kan sturen en zij dat af kunnen schrijven.
Maar aangezien ik nog niet weet of het wel gaat werken weet ik niet of ik wel een bedrijf moet starten. Dat in verband met de vraag of ik een minimale omzet moet hebben.

Toegevoegd na 41 minuten:
Is het inschrijven ook verbonden aan een bepaalde leeftijd(omdat ik 17 jaar ben)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee, er is geen minimale omzet om ingeschreven te zijn. Maar je moet wel informatie gaan inwinnen over hoe jij met de Belastingdienst om moet gaan.

Je moet rekening gaan houden met de omzetbelasting (BTW) en met de inkomstenbelasting.De Belastingdienst kijkt per belastingsoort of jij aan het criterium ondernemer voldoet en hoe jij hier mee om moet gaan. Het ligt complex met vele nuances, dus informeer jezelf hierover. Ik denk dat jouw bedrijf voor de omzetbelasting in een schaduwgebied zit: je bent het net wel of net niet. Voor de inkomstenbelasting ben je het zeer waarschijnlijk niet.

De Kamer van Koophandel is een startpunt, maar omdat je hele specifieke vragen hebt dan kan je voor sommige vragen bij een fiscalist terecht. Je kan de kosten die je maakt voor zo'n gesprek aftrekken van het bedrijfsresultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee inschrijving is niet gebonden aan omzet.

Toegevoegd na 42 minuten:
Je ouders zullen mee moeten wat jij bent voor de wet handelingsonbekwaam. Maar je kunt via de rechter ook ontheffing vragen. Waardoor je dus handelingsbekwaam wordt voor je bedrijf.
ronron1212
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Ja dan blijf je ingeschreven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag je inschrijven onder de 18 maar je ouders zijn dan wel verantwoordelijk voor jouw eventuele schulden.
ronron1212
12 jaar geleden
Nelly dat mag niet hij is handelingsonbekwaam lees ook even mijn link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook, maar werd hier op mijn vingers getikt door iemand van 16 met een inschrijving .die vertelde dat dit kon als zijn ouders verantwoordelijk zijn voor de eventuele schulden
ronron1212
12 jaar geleden
Ja als ze ouders dus de verantwoordelijkheid opzich nemen van de inschrijving dus bij de kvk toestemming geven.
ronron1212
12 jaar geleden
Dat stond trouwens ook al in mijn antwoord.
ieder bedrijf in het land moet zijn ingeschreven bij de kamer van koophandel. hierbij is het niet van belang welke omzet er gemaakt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet nodig om je eerst bij de KVK in te schrijven. Volgens mij is het pas verplicht als je 2 of 3 klanten hebt. Hoe het precies zit zou je het beste kunnen informeren bij een KVK. Ik ken privé mensen die wekelijks dingen kopen en verkopen op marktplaats en ik weet zeker dat ze niet zijn ingeschreven bij de KVK.