Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe geef je een zwartwerker aan ?

Toegevoegd na 19 minuten:
De persoon weigert op wit te werken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pas als je je grondig hebt verdiept in deze kwestie en zeker weet dat deze persoon geen hele zwaarwegende redenen heeft om een beetje bij te klussen (bijvoorbeeld hongerige kinderen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heb ik de persoon heb geen kinderen en bedondert de boel
Kan wel werken en wil dit niet legaal
Ik weet wat ik wil doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zal misschien zo een geval zijn als mijn overbuurman. Die is zogenaamd 100% afgekeurd en krijgt uitkering. Maar klust in t halve dorp bij met tuinieren en straten etc....
Thecis
9 jaar geleden
Belastingdienst
Meld misdaad anoniem Meerdere mogelijkheden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja Vrouwe, daar heb ik ook moeite mee als mensen dat doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt vermoedens van zwartwerken melden bij diverse instanties.

De afdeling FIOD van de Belastingdienst houdt zich bezig met belastingfraude, hetgeen zwartwerken feitelijk is. De fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst (FIOD) is de opsporingsdienst van de Belastingdienst. Zij richt zich op het strafrechtelijk tegengaan van fiscale, financiële en economische fraude, het
waarborgen van een integer beroeps- en bedrijfsleven en de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit. Voor (fraude)meldingen is d e FIOD te bereiken op
telefoonnummer 0800 – 0543 (Belastingtelefoon) van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Voor meer informatie, zie de website www.belastingdienst.nl.

Verder is de instantie die de uitkering verstrekt erg geïnteresseerd in dit soort informatie. Dat kan het UWV zijn, als de persoon bijvoorbeeld een werkeloosheidsuitkering ontvangt vanuit de Werkeloosheidswet.
Maar als de persoon een bijstandsuitkering ontvangt dan moet je je melding bij de Gemeente doen, aangezien deze instantie bijstandsuitkeringen verstrekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank U

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Uwv is voor fraude bij uitkering de belastingdienst is voor zwartwerkers die doen namelijk geen aangifte van inkomsten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, Ronron. Toch is de uitkeringsinstantie erg gebrand op dit soort informatie, aangezien de uitkering dan gekort of in sommige gevallen zelfs gestopt kan worden.
ronron1212
9 jaar geleden
Stellalala dat is er geen sprake van alleen zwartwerken dus belasting ontduiking maar ook van fraude.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding