Heej, mijn vraag is welke vak moet je studeren in het middelbaar/universiteit om een kapper te worden???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Een kapper heeft geen onderwijs gehad op wetenschappelijk niveau...

Er zijn diverse kappersopleidingen op MBO-niveau. Om kapper te worden moet je dus een MBO-opleiding doen. Er zijn verschillende varianten, zoals 'allround kapper', 'junior kapper' etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan meteen naar een kappersopleiding, na je leerplicht kun je hier al heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na je leerplicht? Je kunt hier gewoon na de middelbare school heen, leerplicht of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na je middelbare school is toch na je leerplicht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, na je VMBO heb je nog steeds leerplicht.
amc
12 jaar geleden
Op de kapperschool voldoe je ook aan de leerplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok dank
Je kunt bijv. ook op het NOVA college de kappersopleiding volgen en er zijn diverse kapperscholen in het land.
amc
12 jaar geleden
Je kunt op het vmbo in het 3e jaar kiezen voor uiterlijke verzorging/kapper dan word je alvast voorbereid voor de kappersopleiding die je na het vmbo kunt gaan doen op een roc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het laagste niveau kappersopleiding is MBO niveau 2(Junior kapper), dat betekent dus dat je sowieso niveau 1 MBO nodig hebt om er uberhaupt naartoe te kunnen! Ik begin namelijk 6 december met mijn kappersopleiding!
Maar je kan er dus niet zomaar heen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Herstel, je moet niveau 1 MBO hebben, óf een VMBO diploma.