Als je een vmbo basis diploma heb gehaalt. Kun je dan een opleiding doen fotograaf???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bij de fotoAcademie, (welke een HBO opleiding is), wordt er volgens mij niet gekeken naar je vooropleiding. Wat er wel van je wordt gevraagd is om een 1-jarige basisopleiding te volgen. Of moet je door een beoordelingsgesprek heen gaan, waarbij je werk van je laat zien. Eventueel moet je nog een paar cursussen volgen voor digitale bewerkingstechnieken. lk was via de laatste methode toegelaten.
Maar het niveau is wel HBO en de werkdruk ligt nog hoger.

De fotovakschool is volgens mij een MBO opleiding.

Maar ik zou zeggen, ga langs en laat je informeren.
Of kijk op de websites van de fotovakschool, of de fotoacademie. Er zijn natuurlijk ook andere opleidingen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Heb het nog even nagekeken:
http://www.fotoacademie.nl/opl_toelating.htm
Dus geen vooropleiding eisen. Voor het instapjaar wordt je zo wie zo toegelaten. En haal je daarbij je certificaat, dan wordt je ook op de opleiding toeg
elaten. Anders een toelatingsprocedure. Het instapjaar is ook nog best pittig, maar wel goed, zodat je kunt bepalen of het echt iets voor jouw is. Het moet e
cht een passie zijn, anders zal je het niet redden. Maar ze leveren ook echt aankomende topfotografen af, waarbij bij fotoprijzen en de nominaties altijd diverse ex-studenten in terecht komen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Dit is bijvoorbeeld een ex-klasgenoot die in de prijzen is gevallen. Zij is inmiddels afgestudeerd...
http://www.ad.nl/ad/nl/5600/Kunst-literatuur/article/detail/2803124/2011/07/13/Eerste-Pride-Photo-Award-voor-Trea-van-Drunen.dhtml

Maar ook docent Joost van de Molen wint regelmatig een zilveren camera voor journalistiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met jouw vooropleiding (niveau 2) kun je sowieso deze opleiding volgen op MBO-niveau:
Medewerker fotografie (niveau 2), deze opleiding duurt 2 jaar en is een BOL-opleiding (voltijd-opleiding)

Als medewerker fotografie werk je in een fotostudio (vaak in combinatie met een winkel) en ondersteun je één of meerdere fotografen. Je voert logistieke taken uit, installeert beeld- en lichtapparatuur en assisteert de fotograaf bij het nemen van de opnames. Zelf maak je als medewerker fotografie ook eenvoudige opnames. Daarnaast bewerk je beeldmateriaal of laat je dit bewerken.

succes ermeer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze niveau 2 opleiding bestaat inderdaad in Drachten, maar ook in Zwolle (Cibap), Amsterdam (ASA) en in Ede (A12)
Na niveau 2 kun je als medewerker fotografie aan het werk, maar je kunt ook doorleren op een hoger niveau.