Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het mogelijk om na je mavo naar havo te gaan als ik me mavo diploma heb gehaalt?

Toegevoegd na 4 minuten:
en kan je na havo ook nog is naar vwo??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja in beide gevallen.
Ja, je kunt met 4 mavo naar 4 havo en je kunt met 5 havo naar 5 VWO.

Er zijn zelfs scholen die een speciaal programma aanbieden waarmee je 4 en 5 havo in 1 jaar kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja, van 4 mavo kan je naar 4 havo doorstappen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan inderdaad ik zou even op je school informeren hoe en wat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Havo 4 sluit inderdaad aan op je Mavodiploma (VMBO-theoretisch). Maar je wordt niet automatisch aangenomen. De meeste Havo's hebben wel bepaalde toelatingseisen, aan je vakkenpakket, je cijfers, je inzet. Niet iedereen met Mavo kan ook Havo aan en dus wil men het liefst dat leerlingen op de goede plaats terecht komen. Veel leerlingen die twijfel op Havo 4 worden aangenomen blijken het later toch niet te redden. Dan ben je helaas een jaar kwijt.
Informeer bij je Havo-school naar hun eisen. En de decaan van je huidige school kan je er ongetwijfeld een heleboel over vertellen.

Na Havo kan inderdaad VWO ook nog. Je bent dan zo langzamerhand wel stukken ouder dan je klasgenoten. HBO (en later eventueel nog WO) is misschien een logischer route.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Maar het is wel een lang traject. Je kan ook de HAVO doen en daarna HBO. Wanneer je daar nog een Master achteraan doet zit je op universitair niveau.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is mogelijk, maar ik zelf loop tegen veel problemen aan. vak te kort, scholen vinden mij te oud enzovoort. dus ja, het is mogelijk, maar het gaat niet even makkelijk

bron: eigen ervaring
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding