welke instantie kan helpen om mijn kind aan te nemen op school?

mijn kind heeft obstipatie en hieraan gekoppeld overloopdiarree. De school waar hij heen gaat heeft hem een proefperiode van twee weken gegeven, vonden dat het teveel werk was en hem geweigerd. toen het veel beter ging en mijn kind alleen af en toe veegjes in onderbroek had weer geprobeerd, maar deze verbetering was niet goed genoeg voor de school. Al een aantal instanties geprobeerd om ons te helpen, hem toch toe te laten, maar niemand heeft zin om ons te helpen (CJG is het eens met de school, onderwijsconsulenten helpen alleen kinderen vanaf vijf jaar, Kinderombudsman wil ons niet helpen omdat wij beiden werken en dus niet "meewerken"zoals zij het noemen).
Wie heeft nog ideeen hoe wij het voor elkaar kunnen krijgen dat ons kind naar school kan, want het is een medisch probleem waar hij helemaal niets aan kan doen en wordt nu hiervoor gestraft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Stichting MEE, zij willen zeker helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

http://www.ouders-5010.nl/

Kijk eens op deze site. Veel info over schoolzaken en wat te doen bij problemen. Je kunt ook direct je vraag stellen
en ik neem aan dat er meer ouders dit hier doen en gedaan hebben, want er is ook een gedeelte op de site zelf waar vele vragen en antwoorden staan.
amc