-Je moet niets als dit niet uitdrukkelijk van je gevraagd is geworden. Wel kies je voor de beste manier wat bij jouw inscriptie past.

-Afhankelijk van de behandelde materie waarbij veel moeilijke uitdrukkingen vaker terugkomen op verschillende pagina's, is een verklarende woordenlijst op alfabetische volgorde de meest gebruikelijke.

-Afhankelijk van de hoeveelheid te verklaren woorden alsook de mogelijkheden van het programma wat je gebruikt bepaalt de noodzaak hiervan.

-Een manier:
-Je kunt de woorden in Excel brengen waar je elk woord onderbrengt wat om een verklaring vraagt. Heb je ze allemaal gehad, dan is één klik voldoende om deze in alfabetische volgorde te brengen. Breng ze daarna over in de inscriptie waarna je de verklaring toevoegt.

-Vind je dit te omslachtig dan vind ik persoonlijk dit een prettige manier van verklaren direct ter plaatse b.v.:
-U.B. (Universiteitsbibliotheek)
-TIS (Treinincidentscenario)
-MMT (Mobiel Medisch Team)
-GMK (Gemeenschappelijke meldkamer)
-Amnestie (Kwijtschelding van straf)
-Apexresectie (Tandheelkundige behandeling om ontsteking aan de wortelpunt te verwijderen)

-Het voordeel van deze methode is dat je ze alleen maar de eerste keer hoeft te verklaren. Daarna mag je er vanuit gaan dat het duidelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Moet niet, maar het is natuurlijk wel reuze handig met zoeken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt ook de verklaringen direct onderaan de betreffende bladzijde zetten. Dan hoeft men niet zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is heb je bepaalde richtlijnen waar je scriptie aan moet voldoen. Als het niet in de richtlijnen staat, moet het dus niet. Je kunt je wel afvragen wat het nut is van een lijst met woorden die niet alfabetisch staan... dan kun je dus de lijst niet gebruiken om iets op te zoeken.