Als je je inschrijft voor een lotingsstudie aan het HBO, krijg je dan voorrang als je een VWO-diploma hebt?

Ik wil me inschrijven voor SPH aan het HBO van Groningen. (komend schooljaar) Nu staat er dat als je je nu nog opgeeft, je in de tweede lotingsronde valt.

Ik heb een VWO diploma, krijg ik dan voorrang in de loting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je komt alleen in aanmerking voor de tweede loting als je bij de centrale loting (14 juli bekend gemaakt) bent uitgeloot. Als je dus je nu voor het eerst aanmeld voor een lotingsstudie, kom je op de wachtlijst waar mensen al op komen sinds 16 mei (je staat dus ver onderaan).

In antwoord op je vraag, een vwo diploma geeft geen voorrang, het gaat om de resultaten die je behaald hebt. Zoals de eerste antwoordgever heeft gezegd.

Bel even naar DUO voor de zekerheid. 050 599 7755.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, Havo en vwo diploma's zijn gelijk voor het hbo het is zelfs zo dat. Een vwo diploma met allemaal 8en niet beter is dan een havo diploma met allemaal 8en terwijl vwo toch wel moeilijker is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar sowieso er word in het begin gekeken wie zich allemaal aanmeld net als op een middelbareschool degene met de hoogste score krijgt voorrang. Maar ik denk dat je jezelf telaat heb ingeschreven vandaar de loting. Maar bij een loting word dan weer niet gekeken. Het is Make ore Brake.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het ook van belang bij lotingstudies dat je je voor 15 mei inschrijft. Doe je dan niet dat valt je idd in de 2e ronde en ja dan maak je minder kans. Je kunt het alrijd proberen. Wie niet waagt wie niet wint.