Nee,dat kan niet, alsthans geen Nederlandse studiefinanciering.
Dat is gebonden aan een aantal voorwaarden. Als je tijdelijk naar het buitenland gaat i.v.m. stage o.i.d. dat loopt het gewoon door.

Wanneer je tijdelijk studeert of stage loopt in het buitenland, moet je aan twee voorwaarden voldoen om je studiefinanciering te behouden:

je blijft als voltijdstudent ingeschreven staan bij een Nederlandse opleiding

je studie of stage in het buitenland is onderdeel van je Nederlandse opleiding.

Voldoe je aan deze twee voorwaarden, dan loopt je studiefinanciering gewoon door. Voor je Studenten OV-chipkaart kun je een vergoeding aanvragen.

Anders dus niet. Zie:

http://www.ib-groep.nl/particulieren/themas/studie_of_stage_in_het_buitenland.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van bessy klopt niet helemaal. Als jij de Nederlandse nationaliteit bezit, de studie is gecontroleerd door Nuffic én je hebt nog niet al je recht op studiefinanciering opgemaakt, kun je gewoon studiefinanciering krijgen.

Toegevoegd na 58 seconden:
Even voor de volledigheid; de studie moet dus wel goedgekeurd worden door Nuffic.