Ik ben 13 jaar, ik ben opgestroomd van tl naar havo, en later naar Vwo. Het enige wat ik deed was leren, Hoe kan ik dit volgend jaar het beste?

Hoe kan ik volgend jaar het beste mijn tijd indelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Eerst leren voordat je leuke dingen doet. Ik ben nu net 14 en zit in 4Gymnasium. Ik leer amper maar als ik moet leren, doe ik dat voor leuke dingen, zoals rondhangen met vrienden. Knap dat je zover bent opgestroomd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 klas overgeslagen en jonge leerling. Geloof je het niet, geloof maar niet. Ik ben er niet trots op weetje? Als ik er blij mee zou zijn, zou ik het wel rond zitten bazuinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens, wat is stoer aan klassen overslaan? tis best wel nerd. Ben blij dat ik tenminste niet zo'n zielig leerpikkie ben :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoho, op Mavo en Praktijkschool zijn ze 18, op VWO en HAvo 15 en 16 >>
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een ontzettend leuk kind zijn met toevallig goeie hersens zonder er veel voor te hoeven doen, beetje vooroordeel om gelijk te zeggen dat je dan wel een zielige nerdie moet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cursefighterr: er is niks mis met nerd zijn. Alleen in de puberteit is het soms wat lastig ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar, maar ik heb geen zin om nerd genoemd te worden weetje. Ik ben blij met m`n Mavo en Havo vrienden en ook mijn eigen klas is leuk, maar mensen die de hele dag rond zitten te bazuinen dat ze groepen hebben overgeslagen, zijn meestal vriendloos omdat bijna niemand hen dan mag.
Als je thuis komt eerst even iets drinken en misschien een broodje eten (maximaal een half uurtje) en dan ga je achter je bureau Zitten en kijk je eerst wat het leerwerk is, daar begin je mee, na een uurtje mag je even stoppen met leren en dan ga je aan het maakwerk beginnen, heb je dit af ga je door met leren tot het in je hoofd zit ;)
Zo doe ik het en ik zit op 3 gym. Mijn rapport bestaat uit 8en, 9ens, en een 10 dus dit lijkt me wel een goede manier.
Heel veel succes en knap dat je al zover bent doorgestroomd!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook van tl doorgestroomd naar havo en mocht ook door naar vwo maar heb door de extra taal en verdere mogelijkheden niet gedaan omdat universitaire studies me niet aanspraken.
ik heb dus gekozen voor een wat makkelijkere weg en sta nu 6 8ten 3 7es en een 5 (voor Engels me zwakke punt) ik leer ook wel veel ik ga nu naar 5 havo en ik ben 15 jaar oud. Ik heb sinds dat ik in 4 havo zit beter leren plannen zodat ik mijn vrijetijd en me vriend goed kon combieneren met school. Je gaat dit vanzelf doen omdat je gewoon ziet dat het nuttig is en dat hèt een bepaald soort rust in je brengt ook hou ik mij. Agenda overzichtelijk (ik ga niet tekenen op de bladzijdes die ik nog nodig heb etc.) ook zet ik af of ok (ik had extra ruimte achter het vak regeltje) wanneer ik iets al af had. ook wat ik inde les al af had schreef ik toch op in me agenda ook met een af ervoor zodat ik kon zien dat ik gelukkig toch al wat af had etc. dat is ook een hele opluchting als je dat ook eens ziet.
ik ging vaak na school eerst tv kijken en vervolgens hw maken en leren. Zodat ik meestal savonds nog tijd voor mezelf had. (soms kijk ik te lang tv en heb ik savonds nog teveel hw). als je ziet dat je voor dinsdag veel hebt en voor maandag niet zoveel en je wil maandag avond wat leuks doen maak zondag vast wat huiswerk voor de volgende week wat al staat (hèt kan maar vast af zijn zegt me moeder altijd) --> ik vind dit vaak vervelend maar toch achteraf altijd wel fijn.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en misschien nog wat tips uit kunt halen. En anders vraag nog maar wAt bij reacties ofzo.