Controleert duo of je ingeschreven staat?

Een vriend van mijn broer stopt na de zomervakantie met zijn studie. Hij is van plan dit pas een jaar later te melden aan duo. Hij heeft namelijk aangegeven dat hij tot 2012 studeert. Gaat duo ook controleren of hij wel echt nog op zijn school ingeschreven staat dit jaar? En wat is de boete als ze hem betrappen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel goed stom van hem. Want ze houden dat precies bij, maar stoppen de stufi niet direct waardoor je naast een grote boete alles terug moet betalen. En dat gaat hem heel, heel, heel veel geld kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm, hij is dus niet erg slim bezig, zal m deze pagina maar ff laten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker is dat, daar moeten we allemaal aan mee betalen aan zulke praktijken.
Maar het gaat hem hoogstwaarschijnlijk niet lukken, gelukkig.

Het beste antwoord

Lees even de bron door. Zoals je ziet zal DUO aangifte doen bij het Openbaar Ministerie in geval van misbruik. Aangezien hij niet verder studeert maar dan wel studiefinanciering krijgt, is dat dus misbruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk controleren ze dit je moet ook alles gelijk terug betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scholen zijn verplicht om alle in- en uitschrijvingen van leerlingen bij DUO te melden. Voor scholen is dat belangrijk i.v.m. de bekostiging. De correctheid hiervan wordt jaarlijks door een accountant gecontroleerd.
DUO weet dus precies wanneer een leerling wel of niet ingeschreven is.