Is er een universitaire opleiding die lijkt op HBO facility management?

Deze opleidubg lijkt erg leuk, maar zou hem graag op universitair niveau willen doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me*

Antwoorden (2)

Volgens mij kan je niet in één keer op universitair niveau "Facility Management" studeren. Wel kun je eerst op HBO niveau de opleiding doen en dan doorstromen naar de AOG School of Management in Groningen. Daar verzorgt men de opleiding "Master of Facility Management" (MFM) in nauwe samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen.

Zoals zij zelf zeggen op hun website:

"Deze academische leergang Master of Facility Management & Vastgoed (MFM) biedt u een facilitair-bedrijfskundige ondergrond die u in staat stelt uw organisatie nog beter te ondersteunen. Deelnemers zijn (potentiële) eindverantwoordelijken op het gebied van facility management en of vastgoed. Ze beschikken over een wo- of hbo-vooropleiding of hebben een vergelijkbaar niveau behaald door middel van opleidingen en praktijkervaring."

Mijn partner heeft deze studie gevolgd en is er zeer enthousiast over. Als je slaagt, krijg je ook een titel achter je naam.

http://www.aog.nl/opleidingen/master-of-facility-management-vastgoed-mfm/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt.;)
Ja, een Master in Facility Management en Real Estate Management. Een "Master" in iets worden is altijd op universitair niveau, maar daarvoor dien je wel eerst een "bachelor" te behalen om alsnog de masteropleiding aan te vatten!