Mag je een product (bijv. bier) en doorverkopen onder eigen naam en label?

Mag je een product kopen bijvoorbeeld 'bier', alle labels er af halen, vervolgens eigen labels er op plakken en het bier verkopen onder een andere naa

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Castle
9 jaar geleden
https://clinic.nl/informatiecentrum/rechtsgebieden/merkenrecht/uitputting-van-merkrecht/
dudemeister
9 jaar geleden
nope
dat deed de firma Olm ook met lege Heineken vaten enzo
Olm is nu faiilliet omdat ze voor de rechter gesleept zijn

Antwoorden (2)

Nee, dat is productvervalsing en dat mag niet.
9 jaar geleden
Zover ik kan nagaan is het toegestaan maar bij bier moet je uitkijken dat het ontwerp van het flesje niet is gedeponeerd bv grolschbeugel en het heinekenflesje.
Als je dit schendt dan zijn de de schadevergoedingen die je moet betalen enorm
In de link een stuk over dit item