Waarom moet je in groep 8 op kamp?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je niet op kamp? En als dat zo is waarom niet? Mischien kunnen we je wat tips geven.

Antwoorden (12)

Dat is een gezellige afsluiting en dat is echt altijd super gezellig ik wilde eerst ook niet gaan maar ik heb top dagen gehad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet verpicht, dat kun je zelf wel bedenken, is toch leuk kamp met al je vrienden en vriendinnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op mijn school ksu.matheusschool.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel: http://www.ksu-mattheusschool.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kamp is gewoon iets georganiseerd door school, niet de regering ofzo, als de school op kamp wil gaan ze dat, en in groep 8 is het helemaal leuk
Je moet helemaal niks. Je mag zelf kiezen of je mee gaat op kamp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een periode af te sluiten met je klas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt niet wilt, hoef je volgens mij niet mee, maar ik heb echt superleuke dagen gehad daar! Het is een afsluiting met je klas. Als het zou kunnen zou ik zo nog een keer gaan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een afsluiting, maar ook het inluiden van een nieuwe periode. Je gaat daarna naar het voortgezet onderwijs en zet dus een stap richting volwassenheid/zelfstandigheid. Je komt steeds losser te staan van je ouders. Kamp is (ook!) een soort inleiding van die nieuwe fase, dus even zonder je ouders, beetje vrijer/zelfstandiger. Juist voor kinderen die dit spannend vinden (en dat zijn er nogal wat!) is het een enorme overwinning om op kamp te gaan. En een ervaring die ze je nooit meer afnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al eerder gezegd is het een goed afscheid, ik zelf heb er geen slechte ervaringen mee.. Was niet het leukste kamp ooit maarja.. Verder is het volgens mij in elke klas wel verplicht mee te gaan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een afsluiting van vele jaren elkaar bijna elke dag zien
Gewoon een deel van je leven afsluiten
Lekker een paar dagen met je klas weg zonder huiswerk(?) moeten werken en stil zijn
Gewoon lekker met je klas, je vriendinnen en vrienden die je misschien al vanaf groep 1kent!
Erg gezellig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zuur
Kamp is een leuke afsluiting met je klas en een leuke herinnering voor later, en als je niet op kamp wil het is niet verplicht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets wat je bijblijft van de basisschool is de schoolkamp in laatste klas/groep en de jaarafsluiting meestal in de vorm van een musical. Je gaat met de hele klas op de fiets naar kamp. Je moet toch een behoorlijk eind fietsen en dat is juist een mooie leermoment om straks in de voortgezet onderwijs met een groep kinderen fietsend naar school te gaan. De band tussen de leerlingen wordt groter en niet alleen met je eigen klas maar ook indien aanwezig met de andere groep 8.

De school kan je nooit verplichten om op kamp te gaan. Het blijft een eigen keuze maar gelukkig voor de kinderen dat ze hieraan mogen meedoen van hun ouders/verzorgers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft helemaal niet hoor, niet op elke school. Op mijn basisschool ben ik in groep 8 niet op kamp geweest, en ze doen daar nu nog steeds niet aan.
Maar de reden dat veel scholen het doen is als onvergetelijke afsluiting van de basisschoolperiode. Gewoon leuk met elkaar.
Maar uit jou vraag kan ik afleiden dat het voor jouw als een soort verplichting voelt... Als je goede redenen hebt om niet te willen kun je evt. overleggen met je meester/juf of je daar vrijstelling van kunt krijgen. Vind je het niet zo leuk, dan moet je gewoon doorzetten. Wie weet valt het reuze mee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een speciale reden voor jou is om niet mee op kamp te gaan, dan moet je even overleggen met je leraar.
Maar als het gewoon spanning is, des te beter. Dan kan het alleen maar meevallen. Én je groeit ervan. Als je met tegenzin meegaat is het een overwinning van jezelf als je er later op terug kijkt.
Ik ben vaak met leerlingen op kamp geweest en bij menig reünie was vooral het schoolverlatingskamp HET gesprek.
En altijd positief! Het is een belangrijk sociaal moment in je leven: je neemt afscheid van je basisschoolkameraadjes en je maakt een eerste stap op weg naar zelfstandigheid.
Ik wens je veel plezier op kamp!