Welke Masters (aan reguliere uni's) kan je allemaal volgen na het behalen van een bachelor Milieu-Natuurwetenschappen (Open Uni)?

Ik zoek overal (bijv. doorstroommatrix, studiekeuze123.nl, en dat soort dingen) en heb ook bij o.a. de Open Universiteit en andere universiteiten zelf geïnformeerd, maar denk dat ik eigenlijk alleen nuttige antwoorden krijg, als ik ervaringen van andere studenten krijg te lezen.

Ik wil graag weten, welke masters je kan volgen, eventueel met een zogn. schakeljaar, als je de bachelor of science in Milieu-Natuurwetenschappen van de Open Universiteit hebt behaald. Ik kan er maar twee vinden; milieu-natuurwetenschappen en onderwijswetenschappen aan de O.U. beiden.

Maar, er zijn toch vast wel masters aan reguliere universiteiten die je zou kunnen volgen met deze bachelor? Mijn interesse gaat vooral uit naar biomedische masters, maar ook naar o.a. exacte wetenschappen / levens- en natuurwetenschappen. Hopelijk kan iemand een of ander forum vinden met ervaringsverhalen, of is hier iemand zelf die er antwoord op weet, ik wil het heel graag weten!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

De open universiteit geeft geen academische graad af. OP hun website staat wel een leuk stukje over het doorstromen, omdat je geen diploma maar een getuigschrift krijgt. Echter, als je door wilt stromen naar een echte universiteit moet je een echt dimploma overleggen. Sterker nog: Je zal een geaccrediteerde diploma moeten overleggen.

Dit soort zaken zijn precies de reden waarom de nederlandse universiteiten de universiteit beschermd willen houden, en HBO niet gelijk willen trekken: Valse / slechte voorlichting die je niet wilt ondersteunen.

Ze zeggen zelf op de website [http://www.ou.nl/web/studie-kiezen/open-bachelorprogramma-s-per-faculteit]:

Getuigschrift en vervolgopleiding
Afronding van een Open bachelorprogramma leidt tot een getuigschrift gelijkwaardig aan de reguliere bachelor. Let op: het is wettelijk gezien niet mogelijk een getuigschrift te behalen van zowel een Open bachelor als een reguliere bachelor van dezelfde faculteit. Indien u op grond van uw getuigschrift Open bachelor wilt doorstromen naar een masteropleiding, neem dan contact op met Service en informatie om te informeren naar de voorwaarden die daaraan gesteld worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
-- je kan dus NIET zomaar doorstromen naar een universiteit. De open universiteitswebsite kent het hele woord accreditatie niet eens. Dat betekent dat een zichzelf respecterend universiteit zeer kritisch zal zijn over jouw toelating --

Toegevoegd na 2 minuten:
-- je kan dus NIET zomaar doorstromen naar een universiteit. De open universiteitswebsite kent het hele woord accreditatie niet eens. Dat betekent dat een zichzelf respecterend universiteit zeer kritisch zal zijn over jouw toelating --