Ik wil misschien een cursus (inleiding in de) psychologie doen. Is LOI daar goed genoeg voor? (Zie uitleg)

Ik heb wel eens gehoord en gelezen dat LOI geen onderwijs op niveau aanbiedt, en dat de cursussen onder de maat zijn. Maar ik zou graag een thuisstudie psychologie willen volgen zonder daar eerst allerlei vooropleidingen voor gedaan te moeten hebben. Ik wil gemakkelijk beginnen dus ik overweeg LOI of NTI. Zo niet, dan kies ik voor de Open Universiteit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Een en ander ligt er aan hoe je zelf in mekaar zit.
Beschik je over een goede zelfdiscipline dan ben je het beste af bij de LOI.
Ik heb in mijn leven verschillende cursussen gedaan; zowel directe avondcursussen als schriftelijk bij de LOI en de NTI, en daarom spreek ik alleen vanuit mijn ervaring en niet wat anderen beweren.
-In klasseverband krijg je een hoop informatie waarvan je niet altijd de tijd hebt om de extra belangrijke gesproken boodschap van de docent eens goed te noteren.
-Over de NTI wil ik niet verder uitwijden omdat ik daar ongelooflijke mistanden van heb meegemaakt, zodat ik na veel geduld er toch uiteindelijk de brui aan heb moeten geven.
-Over de LOI heb ik niets dan lof en je kunt er de officieel erkende diploma's bij halen. Ga je uiteindelijk op examen dan is die gelijk aan welke dagschoolexamen dan ook.
-Jij doet je huiswerk, en de begeleiding is praktisch persoonlijk.
-Afhankelijk van de cursus zijn er fantastische ontmoetingsdagen.
-Voor zover ik weet duurt de cursus 10 maanden en kost de cursus psychologie 500 euro.
-Niet alleen feiten en droge kennis, maar ook direct toepassen in de praktijk.
-Waarom probeer je gewoon niet een gratis proefles waarbij je ook het overzicht krijg van wat je te wachten staat?
-Als je echt zo gemotiveerd bent dat je met ongeduld naar de nieuwe les uitkijkt om er direct op te vliegen; dan is dit voor jouw de beste en goedkoopste manier met het grootste resultaat op dit kort termijn.
-Dit is mijn mening met mijn ervaring.
Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toeval wil, dat ik omdat ik in het verleden nogal vaak ziek geweest ben, mijn Mavo (toen nog geen VMBO) in etappes moest doen, waarvan de laatste 2 vakken via de LOI. Die gingen heel goed en zorgden er uiteindelijk ook voor dat ik slaagde voor mijn Mavo diploma. Dank je voor je uitgebreide uitleg en visie! Ik heb overigens voor ik deze vraag stelde al een proefles aangevraagd én bekeken. Heel interessant en mooi uitgelegd, niet in zulke vreselijke moeilijke "professorentaal". Cursus kost overigens 364 euro incl. 1 examenkans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al een proefles bekeken; de kosten vallen zelfs nog lager uit; je hebt al goede ervaring met de LOI; aan doorzettingsvermogen geen gebrek; wat willen we nog meer?
-Zie het studeren als een mooie hobby en je slaagt met vlag en wimpel. Meid, ik ben nu al trots op jou!
-Drink elke dag veel zuiver water en eet meer vers fruit; de beste manier om eventuele laatste restjes ziekmakers voor goed uit jouw lichaam te verbannen.
Een sterk lichaam versterkt de geest, en andersom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord, hiep hoi!!!!! Wat zeg je dat toch mooi over het fruit en het water, ik ben een paar weken geleden toevallig mijn eetpatroon drastisch gaan omgooien en ben afgekickt van de cola en ontbijt nu weer en drink veel water en eet veel fruit, dus het is bijna geen toeval meer wat je zegt :-) (en ben 8 kilo kwijt!!!) Maar het ziek zijn waar ik het over heb betreft geen griepjes etc., maar dingen waarvoor ik geopereerd moest worden. En bij 1 opleiding (lerarenopleiding Nederlandse Gebarentaal) brak ik in de tentamenperiode beide ellebogen, waardoor ik niet door kon omdat ik van hand tot schouder in het gips zat. Maar daarnaast ben ik over het algemeen natuurlijk ook meer gemotiveerd en energieker als ik ergens goed voorbereid en met een gezonde geest in een gezond lichaam aan begin. DANK je wel!!

Andere antwoorden (3)

als het puur hobbymatig is zou ik de vrije universiteit combineren met dr phil kijken.

"im from texas and in taxas we have a saying: im not a real doctor.... " een briljante leermeester MI.

Toegevoegd na 1 minuut:
taxas is texas... als je kwoot moet je het wel korrekt doen, excuus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik ben niet zo'n fan van Dr. Phil, ook al is hij misschien wel goed in zijn vak. Maar bedankt voor je antwoord! Ik ga nog kijken wat ik doe.
Lees de accreditatie-verslagen eens. Misschien wordt je dan iets wijzer.

Heel belangrijk bij studeren is, dat je je aansluit bij een groepje studenten om de stof te oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel een beetje het nadeel van een thuisstudie, je kan alleen bij de OU samen studeren dmv intranet en colleges die eens in de paar maanden gegeven worden. Of je moet elkaar bewust thuis opzoeken. Maar aan die accreditatie-verslagen heb ik heel veel, hoe kom je daar aan? Dank je wel!!!
Langngngng geleden heb ik ook een cursus Psychologie bij de LOI gedaan. In die zin: ik heb hem helemaal in huis gekregen en betaald, ben heel enthousiast begonnen en.... ergens halverwege gestopt.
Dat ligt niet aan de LOI (ik heb juist gelezen, dat het niveau prima is), want ik was heel enthousiast over de lessen en de begeleiding, maar helemaal aan mij.
Je hebt een enorme dosis doorzettingsvermogen en zelfdiscipline nodig en die bleek ik (toen) niet te hebben.
Niet om mezelf te vergoelijken ;-)), maar met mij hebben heel veel mensen dit probleem bij zelfstudies.
Dus: denk goed erover na, of je die beide eigenschappen "in huis" hebt!
Met de NTI heb ik geen goede ervaringen, maar ook dat is lang geleden en met de OU heb ik geen ervaring.
Succes!