Waarom heeft regio midden als eerst vakantie??

Ik woon in regio midden en vind het helemaal prima, maar waarom nou specifiek midden eerst??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (1)

"Roulatiesysteem zomervakanties scholen
De zomervakanties rouleren volgens een vastgesteld systeem: vroeg – midden – laat – laat – midden – vroeg – vroeg –enzovoorts. Zo kunnen leerlingen uit een regio afwisselend vroeg of laat in het seizoen op vakantie. Door dit rouleren kan een bepaalde regio 2 keer achter elkaar als eerste of als laatste aan de beurt zijn voor vakantie. Dat is nodig omdat anders de overgang van laat naar vroeg en andersom te groot is. Het schooljaar zou in dat geval te lang of juist te kort zijn."

Kortom: Het is de beurt voor het midden weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA :-)! (=reactie op je laatste zin)
En een + voor je antwoord