Wat is het moeilijkste opleiding?

Wat is het moeilijkste opleiding op het mbo, hbo en universiteit?

Ik weet dat niet iedereen iets makkelijk of moeilijk vindt, maar waar zakken de meeste voor en/of waar worden de meeste eisen gesteld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (3)

Volgens de mensen die het zelf hebben gedaan is dat econometrie. Maar dat lijkt mij onzin. Ik houd het op theoretische natuurkunde. (universiteit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht ook meteen aan theoretische natuurkunde. Omdat je daarvoor heel erg 'abstract' moet kunnen denken, en omdat het nogal ver af staat van je dagelijkse belevingswereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
klopt inderdaad, enkele onderdelen van natuurkunde zijn erg abstract, daarnaast moet je wiskundig kunnen denken ik heb zelf technische natuurkunde gedaan, gestart met150 studenten, slechts 30 hebben het gehaald, de meeste afvallers miste het abstract kunnen denken, en het wiskundig kunnen denken
de meeste technische opleidingen op universiteiten