Als fulltime docent zijnde is mij nu verteld een studie Engels te gaan doen tweedegraads. Waar krijg je vrijstellingen? Duur, zo kort mogelijk. Help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop inderdaad net als Hanson dat je niet fulltime docent Nederlands bent... Maar het ligt aan wat je nu aan certificaten en diploma's hebt of en waar je vrijstelling kunt krijgen. Een zijinstromer leraar Techniek zal minder vrijstelling krijgen dan een leraar Duits die in zijn jonge jaren direct daarvoor is gaan studeren. Dus graag wat meer informatie over wat je nu doet en wat je in het verleden hebt gedaan, voor wij je verder kunnen helpen. Het beste vraag je het altijd nog bij de opleiding zelf trouwens...

Antwoorden (1)

Die deeltijdstudie duurt meestal 2 tot 4 jaar, afhankelijk van EVC's (eerder verworven competenties) Omdat je al docent bent zal het in ieder geval korter dan 4 jaar duren. informeer bij de hogeschool waar je gaat studeren. Mooi dat je werkgever dit van je vraagt. Dan wordt het ook voor je betaald!