Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

tot wanneer kan ik een nieuwe studie kiezen

Toegevoegd na 1 minuut:
ik krijg pas in september mij MBO diploma, ik wil daarna hbo straten tot wanneer kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
716

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De deadline ligt op de eerste dag van het collegejaar, meestal 1 september.
Dit willen ze echter vervroegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je pas echt in september klaar bent en dan ook diploma krijg dan zit er niets anders op dan wachten tot februari of september. In februari starten ook een aantal opleidingen.

Ben je voor september al klaar maar je ontvangt pas je diploma in september? Je kunt dan contact opnemen met de school waar je evt. een HBO opleiding wil gaan volgen. Misschien is het dan mogelijk dat je alvast kunt starten zonder mbo diploma.

Je zegt dat je na het ontvangst van MBO diploma met een opleiding wil starten. bij het HBO is het allemaal wat strenger. Bij de HAN (Hogeschool Arnhem en Nijmegen) geldt het volgende. --> Het studiejaar begint op 1 september, met de week voorafgaand een verplichte introductie. Een aantal opleidingen starten bij voldoende belangstelling ook in februari. Je kunt je voor een studie aanmelden bij voorkeur vóór 1 mei bij Studielink. Voor de februaristart bij voorkeur vóór 1 december. Wil je je daarna nog aanmelden, neem dan eerst contact op met het HAN VoorlichtingsCentrum. Voor lotingsopleidingen moet je je vóór 15 mei aanmelden bij Studielink. De loting vindt plaats half juli. Meer informatie vind je onder Toelating.

Let op: Meld je op tijd aan! Dan kun je erop rekenen dat je tijdig alle informatie ontvangt die je nodig hebt om goed met je studie te kunnen starten. De aanvraag voor studiefinanciering en de Studenten OV-chipkaart is gekoppeld aan de aanmelding in het hoger onderwijs. Ook daarom is tijdige aanmelding aan te bevelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding