waarom verschillen de vakantieperiodes in de eu per land?

ik snap gewoon niet dat ze dat allemaal gelijk maken :s

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ze maken het helemaal niet gelijk

Het beste antwoord

Hoewel bovenstaande antwoorden suggereren dat het allemaal zo gepland is, is dat niet waar. Dat geldt alleen binnen Nederland zo.

De EU is heel nog niet zo oud, en ieder land heef zo zijn eigen methode. In Frankrijk is augustus nationale vakantiemaand, en ligt het hele land "plat" als een grote bouwvak. Wij hebben onze bouwvak, hoewel flexibilisering en spreiding daar weinig van overlaten. Vroeger was de bouw gewoon 3 weken helemaal dicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De verschillende vakantieperiodes verschillen per land om de drukte te volkomen op de Europese wegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te zorgen dat niets alles is volgeboekt en om te zorgen dat je geen urenlange files krijgt op de Europese wegen.