Hoe kan ik het beste spaans leren?

ik heb voor school spaans moeten kiezen. maar ben nu op het einde van het jaar en heb al me vakken gehaald behalve spaans. ik zit hier wel een beetje mee aangezien ik het volgend jaar moet herkansen. Ik wil spaans heel graag leren want vindt het wel een leuke taal maar weet iemand een goede manier om spaans vanaf het begin te leren? zodat ik het volgend jaar kan. Ik zou ook best een keer zo'n week ergens in een kloster willen zitten maar liever niet.

Toegevoegd na 14 minuten:
Wil eigenlijk gewoon thuis leren, ga dit jaar wel op vakantie naar spanje (mallorca) maar met vrienden en daar ben ik niet van plan echt spaans te gaan leren ;). maar wil het liefste via internet of thuis spaans kunnen leren. Spreken hoeft niet eens maar het schrijven ervan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Op de Volksuniversiteit wordt ook Spaans gegeven. Misschien is er een docent die jou een paar dagen wil begeleiden.

En anders een thuisstudie. Kun je hele dagen mee bezig zijn en als je je zo focust op één vak, gaat het sneller.

En misschien nog het meest geschikte: de on-line cursus
http://educatie.ntr.nl/cursusspaans/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat klooster werkt wel goed als je snel de taal wil leren. Je kunt er ook voor kiezen je onder te dompelen in de Spaanse taal, door naar Spanje op vakantie te gaan en daar met zoveel mogelijk Spanjaarden om te gaan. Je zou ook kunnen overwegen in de zomervakantie te gaan werken in Spanje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een Spaans boek voor thuis studie, en hier vervolgens veel tijd aan besteden.

Wil je de taal helemaal snel leren dan kan je het best naar Spanje gaan, er zijn verschillende reisorganisaties die reisjes aanbieden naar (vb. naar Salamanca). Hier zul je sterk geconfronteerd worden met de taal en daarnaast zal je ook nog leuke dingen doen terwijl je aan je Spaans werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klooster in Vught is een goede optie,je kunt ook n thuis studie doen van bv het LOI of NTI,of een avondcurcus in de buurt of iemand inschakelen die vloeiend spaans spreekt en je wil helpen. Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het gewoon thuis wilt doen en je wilt eens wat anders dan de studieboeken, haal dan eens een Disney DVD en kies dan bij Audio voor de spaanse taal, ondertitel hem desnoods in het Nederlands.

De reden dat ik Disney noem is dat dit bedrijf films maakt die in ieder geval voor kinderen geschikt zijn, dus het taalgebruik is niet al te moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om het te leren spreken veel spaanstalig tv kijken er zijn trouwens best wel wat goeie spaanstalige films die je kunt huren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt altijd extra cursus volgen, kost misschien wat maar dan zul je de taal sneller en beter beheersen.

Of ga 2 weken op vakantie naar spanje en probeer daar wat met de lokale bevolking je spaans op te schroeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga lekker chatten met een leuke betrouwbare Spaanse vriend of vriendin.