Hoe kan een buitenlandse studen hierheen komen voor een studie? Welke mogelijkheden zijn er..

Moet een buitenlandse student echt een bedrag van 6000 euro betalen per jaar voor een studie? En in bezit zijn van 10 000 euro om te laten zien dat er overleefd kan worden hier? Heeft iemand hier ervaring mee, ik zou graag alle mogelijkheden willen weten, goedkoop is het niet dus de meest goedkope optie zullen we moeten zoeken

Toegevoegd na 37 minuten:
Het land waar hij vandaan komt is gelegen in Europa, geografisch gezien, maar is niet lid van de Europese Unie... Verder willen we dat hij hierheen komt voor een volle studie dus 3 of 4 jaar, ik geloof wel dat dit mogelijk is, maar het zal weer elke jaar 6000 euro zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Buitenlandse studenten vanuit de EU kunnen een Erasmusbeurs aanvragen voor 3 tot 12 maanden. Dit word gefinancierd door de EU.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of de student uit europa komt of niet, voor niet europese studenten zijn de studies inderdaad vaak een stuk duurder. En als diegene hier komt wonen moet die zich inschrijven bij een gemeente en zn woonadres opgeven. Voor niet europeanen wordt dit nog lastiger, dan zit je ook nog met inburgering enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het volgen van een studie hoeft niet ingeburgerd te worden. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk geen studie kunnen volgen in de nederlandse taal. Om in het engels te kunnen studeren moet er een test afgelegd worden. Bijvoorbeeld een TOEFL test/
Ja ze moeten € 10.000 hebben om te kunnen aantonen dat ze kunnen overleven. Hoeveel geld ze betalen voor de studie licht aan de studie die ze willen volgen een deel studie of een onderdeel.
ronron1212
12 jaar geleden
Op de site van DUO is precies te zien welke europese landen in aanmerking komen om hier studiefinanciering te ontvangen.

Wanneer de toekomstige student hier niet vandaan komt is alles te vinden op dezelfde site waar de student aan moet voldoen. Als je er niet uitkomt via de site zijn ze ook nog altijd te bereiken per telefoon of via diverse servicepunten verspreid over het land.