Daar zijn verschillende gradaties in. Wat je in ieder geval krijgt zijn diverse ogentesten zoals nachtzicht en kleurenblindheidsvormen, reactietest op onverwachte gebeurtenis, (in)validiteitstesten, longinhoud, in een potje plassen en kennis van de Engelse taal. Eigenlijk is het een iets uitgebreidere versie van een rijbewijstest voor ouderen. Ook moet je vaak 2 potjes met ochtendurine en een drol meebrengen en wordt een klein buisje bloed uit je arm afgenomen (voor Aids-test etc).
Bij de meer uitgebreidere veiligheidskeuringen komen psychologen opdraven om te kijken of je "stabiel" bent en wordt een gezichtsfoto gemaakt: alsmede is 1 of meerdere EHBO-diploma's verplicht, soms ook zwemdiploma's meebrengen. Voorts moet je dan bij je Gemeentehuis een status van gedrag ophalen: iets waar ze zelfs 8 soorten van kennen en aan de balie van Burgerlijke Stand moet je brief tonen waar soms het type al in vermeld wordt.
Vakmanschapskeuringen bestaan ook, jazeker! Hiervoor verwijs ik je naar de Wet op de Beroepenbescherming waarin piloot, gasfitter, dierenarts, electricien, zeekapitein, treinmachinist, chirurg, etc. met name in worden genoemd maar architecten zijn eruitgehaald. Dit toezicht wordt gedaan door de Arbeidsinspectie. Wetboeken kun je vinden in de Openbare Leeszaal of op de begane grond van Universiteitsbibliotheken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik me kan herinneren was het: gezichtveldtest, gehoortest, reflexentest inspanningstest.
Dan wordt je lichaam getest op symmetrie.