Slechte school?

Mijn vorige vraag is verwijderd, dus nog een keer. Ik zit op het Olympus college het is echt een slechte school kwa communicatie en kwa overgaan sommige leerlingen worden met 3en overgelaten andere moeten blijven zitten op 0,1. Nu kreeg ik een 1 voor een po omdat ik de presentatie die overigens maar voor 25% meetelde zogenaamd niet gedaan had terwijl ik ziek was. Ik ben met een advocaat van beroep naar school gegaan wat blijkbaar nodig was en heb na heel veel gezeur gelijk gekregen. Nu vroeg ik mij af is er een instelling die de kwaliteit van scholen meet? En zou deze dan een keer op mijn school langs kunnen komen want de school inspectie doet zijn werk niet echt goed. Verder vroeg ik me af of er een instantie is die boven de schoolleiding staat?

Weet jij het antwoord?

/2500

je kan terecht bij de onderwijs inspectie van de gemeente.

Iedere school in Nederland wordt gevolgd en geinspecteerd door de onderwijsinspectie. Als een school zwak is, wordt deze geholpen, begeleid, aangepakt en een enkele keer gesloten. De kwaliteit van scholen wordt dus wel degelijk gevolgd. Wat betreft het Olympus college: Deze scoort bij de onderwijsinspectie een voldoende. In 2008 vertoonde het vwo gedeelte tekortkomingen, waarop de onderwijsinspectie het toezicht daarop geintensiveerd heeft. (het vmbo en havo gedeelte zijn voldoende). Het is zelfs zo, dat het Olympus college een aparte afdeling heeft voor hoogbegaafde kinderen, iets dat op veel scholen nog ontbreekt. Tenslotte: Cijfers zeggen niet alles over een overgang naar het volgende leerjaar. Een en ander hangt mede af van je instelling, omstandigheden en inschatting van je vermogens.

Onderwijs inspectie. En bijv. Klagen bij de krant. Word het vanzelf groot nieuws!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100