ik het hele jaar al veel ziek geweest kan het zijn dat ik blijf zitten ? (heb wel een reden)

Toegevoegd na 2 minuten:
zit trouwens in leerjaar 2 VMBO-t

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb wel gewoon hele goede cijfers allemaal voldoende's met een paar onvoldoendes hier en daar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je teveel hebt gemist is de kans er inderdaad dat je het jaar mag/moet overdoen.Maar als je dit perse niet wilt kun je een gesprek aanvragen met je leraar en vragen wat je er nu aan kunt doen om toch over te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je ervoor staat. Als jij, ondanks je vele ziek zijn, toch goede cijfers haalt en het voor elkaar hebt gekregen om de stof toch bij te houden, zal er niet veel reden zijn om te blijven zitten.
Maar als dat je niet gelukt is en je cijfers laag zijn, heb je natuurlijk wel kans dat dat gebeurt. In dat geval moet je dat niet zien als een straf, maar als een logische consequentie. Jij kunt daar niets aan doen, ziek is ziek, maar de school ook niet. Als jij de stof van het tweede jaar niet beheerst, gaat het 3e jaar erg moeilijk worden, dus is het verstandiger om het tweede nog een keer te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het niet kunnen inhalen, nadat je weer op school kwam?

Als je zèlf merkt dat je nu op je tenen moet lopen om de lesstof bij te kunnen houden, én als blijkt dat je de toetsweken met slechte cijfers afrondt, doe dan een jaar over. Echt, is beter! Een goed leerjaar is de basis voor het volgende lesjaar. En ook dit schooljaar zal weer snel voorbij zijn. Als je doorgaat met teveel gemiste lesstof krijg je volgend jaar problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij op school is er een 90% aanwezigheidsplicht, zit je daaronder dan kan je niet doorgaan. Daarnaast staat wel dat er in speciale gelegenheden en d.m.v. een gesprek met de afdelingsleider een uitzondering kan worden gemaakt.