Wat zijn de nadelen van instromen met school?

Ik doe een toelatingstest voor sociologie. Mijn eerste vraag is of je überhaupt kan instromen voor een universitaire opleiding. En wat zijn dan de nadelen als je in februari begint?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Vlaanderen is zo'n toelatingstest zelf niet nodig. Daar kan je gewoon instromen bij aanvang van het tweede semester en de vakken uit het eerste semester meenemen in je lessenrooster van volgend academiejaar. Behalve bij de opleiding Geneeskunde (waarvoor een toelatingsproef voor de opleiding wordt gehouden.)

Antwoorden (2)

Je hebt een groot deel gemist je bent de manier van les geven niet gewend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje vage vraag.

Je doet toch die toelatingstest?
Die doe je toch omdat je met zo'n geslaagde test kan instromen voor de universitaire opleiding?
Anders hoef je die test niet te doen.
Als je niet voldoende vooropleiding hebt zul je een colloquium doctum moeten doen.
Als jij een studie sociologie wilt doen en je komt door de toelatingstest dan kan je die studie gaan doen. En dan accepteer je wat er bij komt kijken: kosten, studie-uren etc.
Je zegt niet hoe oud je bent. Ben je degene op je foto, dan zul je met veel jongere mensen te maken krijgen.
Ook dat hoeft geen nadeel te zijn.

Toelatingseisen voor de opleiding Sociologie - Radbout Nijmegen - zijn:

•vwo-diploma, alle profielen
•colloquium doctum (zie brochure colloquium doctum)
•hbo-propedeuse + Wiskunde certificaat op vwo-eindexamenniveau.
Wiskunde-C in de vernieuwe tweede fase (dat is gelijk aan Wiskunde A1 in de oude tweede fase) is voldoende. De opleiding adviseert echter Wiskunde A (in de vernieuwde tweede fase), aangezien dat beter voorbereidt op statistiek onderwijs in de opleiding.

Toegevoegd na 14 seconden:
http://www.ru.nl/studereninnijmegen/opleidingen/bacheloropleidingen/alle-bachelor/faculteit-sociale/sociologie/toelatingseisen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil gewoon weten wat de voor en nadelen zijn van instromen in februari. Ik wil namelijk paar maanden op vakantie. En ik ben 21