welke boekenlijst is goede voor vwo natuur en gezondheid?

Voor begeleiding , jongere op staatsexamen 2012 profiel NG. zoek ik boektitels. Is basisboek wiskunde a van van Craats voldoende bij de keuze voor wiskunde a? Verder is er nog geen voorbereidend oefenboek voor scheikunde en biologie. Avondschool en NHA zit er voor deze jongere niet in, wordt dus zelf voorbereiden. Ik zou graag titels hebben die aansluiten bij de eindtermen van de examenopdrachten met een laagdrempelige ingang (student is jong gestopt met school, wil weer beginnen). Weet iemand of een diploma voor dit profiel een toegang tot de universitaire studie voor medicijnen is? Tips eigen ervaringen en kennis van het vak zijn zeker welkom. Bedankt vast voor jullie antwoord

Toegevoegd na 4 uur:
Profiel Natuur en Gezondheid met biologie, scheikunde, wiskunde A of B aangevuld met natuurkunde

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je stelt een paar vragen in een.
Op de laatste over de eisen voor de studie geneeskunde heb ik het volgende gevonden.

De bacheloropleiding Geneeskunde is een lotingstudie. Je mag meedoen aan de loting als in het bezit bent van één van de hierna genoemde diploma’s en aanvullende eisen.

(Nederlands) einddiploma vwo nieuwe stijl
Profiel Natuur en Gezondheid met natuurkunde 1, scheikunde 1, biologie 1,2 en wiskunde B1,
Profiel Natuur en Techniek, met wiskunde B1,2, natuurkunde 1,2 en scheikunde 1, 2, aangevuld met biologie 1+2.
(Nederlands) einddiploma vwo nieuwe stijl behaald in 2010 of later
Profiel Natuur en Gezondheid met biologie, scheikunde, wiskunde A of B aangevuld met natuurkunde
Profiel Natuur en Techniek met wiskunde, natuurkunde en scheikunde, aangevuld met biologie.