Ik ben gezakt, hoe zit het met VAVO?

Ik ben gezakt en ik was nog aan het twijfelen over wat ik volgend jaar wilde doen. Maar toen hoorde ik dat VAVO niet meer vanuit school wordt betaald en aangezien ik op 4 vakken gezakt ben zou het 120 euro per week kosten. Klopt dit, of is het gewoon een roddel? Raadt iemand vavo aan tov een heel jaar over doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt misschien in aanmerking voor een tegemoetkoming in de schoolkosten van de DUO http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/tegscholieren/bedragen.asp

Antwoorden (2)

Ik heb zelf mijn HAVO diploma gehaald via het VAVO en heb het als een fantastische school ervaren, je werd als een volwassene behandeld en leerlingen waren onderling heel collegiaal. Ik zou het iedereen willen aanraden.
Maar er zijn wel kosten aan verbonden.
Momenteel is dat ongeveer als volgt:

Kosten volwassenenonderwijs
De hoogte van het lesgeld voor volwassenenonderwijs (vavo) voltijd is in schooljaar:

1.013 euro voor het schooljaar 2009/2010.
1.031 euro voor het schooljaar 2010/2011.

De hoogte van het lesgeld voor volwassenenonderwijs (vavo) deeltijd is:

0,65 euro per 45 minuten onderwijs voor het schooljaar 2009/2010.
0,67 euro per 45 minuten onderwijs voor het schooljaar 2010/2011.

Zie ook de bronnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je gezakt bent...
Maar, hoe nu verder?

Als je je school overdoet, moet je alle vakken weer overdoen. Omdat het een dagschool is, voltijds. Dus ook de vakken waar je voor geslaagd bent/een voldoende voor hebt. Dat wil niet zeggen dat je daar automatisch ook weer een voldoende voor haalt volgend jaar....

Volgend jaar zijn de exameneisen hoger, dat weet je? Voldoende voor wiskunde, nederlands en engels. Plus een hoger puntentotaal.

De Vavo geeft je de mogelijkheid om de deelcertificaten te halen. Dus puur concentratie op de gezakte vakken. En de rest, daar hoef je lekker even niks mee.
Dat betekent een paar keer per week naar school en veel tijd om te studeren. Plus eventueel een klein baantje erbij om wat te verdienen. Mijn absolute voorkeur zou hier naar toe gaan. Waarom weer leren en examen doen voor vakken die je al met een voldoende hebt afgesloten?

Dat het wat kost, mogelijk Maar vraag dat maar aan je mentor. Want volgens mij is het zo dat jouw huidige school je opgeeft, jouw jaarbedrag ontvangt (6000 euro per leerling in het VO) en daarvan jouw kosten van jouw schoolgeld en boeken betaalt. Dus jou uitbesteed aan het VaVo, zeg maar.

En dan volgend jaar ook voor jou de vlag uit met je rugzak er aan!!!!