Hoe wordt in de praktijk een EVC certificaat HB gewaardeerd t.o.v. een HBO diploma?

Toegevoegd na 38 seconden:
HB=HBO

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke studie overweegt u/jij als ik vragen mag?

Antwoorden (1)

Er is geen enkel verschil in waardering tussen een EVC certificaat en een HBO diploma, omdat een EVC certificaat een HBO diploma is. Officieel erkend, en de waarde is precies hetzelfde. Het verschil is alleen dat je er op een verschillende manier aankomt. Het een door te werken, het ander door te studeren.

De praktijk zal dus zijn dat als je solliciteert naar een baan op HBO nivo, het niets uitmaakt. Sterker nog: je kansen met EVC zouden nog wel eens groter kunnen zijn, vergeleken met iemand met HBO zonder werkervaring.