Moet je bij een inschrijving op school altijd het originele uitreksel basisadministratie opsturen of mag het ook een kopie zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik heb geruime tijd als office manager bij een openbare basisschool gewerkt, en daar was een origineel niet nodig.
In plaats van een kopie van het uittreksel van het bevolkinsregister was een kopie van een identiteitsbewijs (eigen of van de ouder, waarop het kind is bijgeschreven) of een verzekeringspasje met Burgerservicenummer erop ook goed.
Als het burgerservicenummer van het kind er maar op stond was het goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Altijd het originele, een kopie kan vervalst zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België geldt dat uiteraard ook. Zowel in het lager, secundair als bij inschrijving in het hoger onderwijs.

Moreel gezien zou het evenwel gedachteloos zijn om je in te schrijven met valse documenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik mij moest aanmelden voor de Middelbareschool moest ik gewoon een kopie van het uitreksel meegeven.

Misschien handig om op de site van de school zelf te kijken meestal vindt je daar alle benodige informatie die je nodig hebt om je in te schrijven.

Mvg,
-Mirella.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal voldoet een kopie. Maar dat is niet overal. Je kunt het beste maar even informeren bij de school of je perse het origineel moet inleveren of dat het ook een kopie mag zijn.