Hoe moet ik leren voor de examens? Op bed of aan bureau?

Op een dag moesten we alleen maar woordjes van Frans leren, maar ik was heel moe. Ik ging op mijn bed liggen, en las de woorden, zonder iets op te schrijven.
De volgende dag kende ik (tot mijn grote verbazing) mijn woordjes heel goed!
Ik heb dus een week geprobeerd zo te leren, en dit lukte goed.
Nu heb ik zo het hele trimester geleerd.

En nu komen de examens...
Moet ik gewoon terug op mijn bureau gaan leren, of nog op mijn bed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Je moet je eigen manier van leren vinden, ik heb net het omgekeerde. Ik leerde eerst ook altijd in mn bed, daarna nog aan mn bureau en dan kende ik het ook perfect.
Vind je eigen manier van leren en doe wat jij het fijnst vindt, andere mensen kunnen dat niet voor jou bepalen

Succes! (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, mijn zus leerde altijd, zingend op de wc....:)

Andere antwoorden (7)

Als jij de ervaring hebt dat je beter leert op bed dan aan bureau, dan kan je het best op bed liggend gaan leren!
12 jaar geleden
als op bed leren beter werkt is er toch geen reden om voor de examens bij je bureua te gaan leren

Toegevoegd na 44 seconden:
bureau*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor jou het beste werkt. Voor mij werkt op bed leren bijvoorbeeld helemaal niet, omdat ik dan heel erg moe word. Maar als jij daar geen last van hebt en je op bed beter leert, zal ik als ik jou was gewoon op bed blijven leren. Als je merkt dat het niet lukt kan je altijd nog achter je bureau gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt zelf weten waar ookal is het op de grond. Wat jij fijn vind. Als je er maar voor zorgt dat je geen afleiding hebt. Zoald je computer je telefoon enGV en dat soort dingen. Let wel op je rug. Niet krom zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Bert123,

Een vriendin van mij leerde toen zij op de middelbare school zat met de muziek aan, de computer aan, de tv aan en in een zwijnenstal voor haar toetsen. Zij behaalde goede cijfers.

Ik echter kan pas goed leren, als de omgeving prikkelarm is, netjes, schoon en stilte (maximaal heel zachtjes klassieke piano muziek op de achter-grond) en zit dan in een actieve houding aan een bureau en maak dan ondertussen nog samenvattingen/aantekeningen/onderstrepingen ook!

MIJN TIP
Als jij betere resultaten hebt geboekt uit dit trimester, zal ik jouw manier van leren zeker aanhouden. Sterker nog, ik denk dat het alles behalve slim is om nu nog van leermethode te veranderen.

Wat ik me wel afvraag: waren jouw resultaten aanzienlijk beter toen je in je bed lag, of juist andersom? Als je zessen haalt als je in je bed leert en negens als je aan je bureau leert, dan weet je denk ik wel wat je te doen staat.

Succes met je examens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen moet dit voor zichzelf beslissen,

maar wat ik wel al heb gelezen is dat het beter is niet in je bed te leren, omdat je hersenen op den duur niet meer weten of je nu moet slapen of leren in bed...

Dus probeer toch zoveel mogelijk met dit prachtzonnetje buiten te leren enzo... Doe ik zelf ook ... en het is toch veel leuker dan altijd aan die saaie bureau (;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het menselijk geheugen werkt ook via de plaats.
Dus je kan het beste op de ene plaats de woordjes leren, en op een andere plaats de woordjes herhalen. De omstandigheden, bijvoorbeeld licht en muziek mogen ook verschillen.

Doordat de omgeving steeds verschillend is, blijft de informatie beter zitten. Grappig he.