Hebben jullie tips bij het zoeken naar een stage plek?

Ik ben nu bezig met een ICT opleiding Niv3 eerste jaar.
Volgend schooljaar moet ik een half jaar stage gaan lopen bij een bedrijf.
Ik heb al een paar bedrijven in gedachten maar ik heb nog nooit eerder stage gelopen dus ik heb jullie hulp nodig.
Ik zou niet weten hoe ik een gesprek zou moeten starten bij een bedrijf, misschien dat jullie een paar voorbeeld zinnen kunnen schrijven. Dus dan bedoel ik, als ik bel of persoonlijk na het bedrijf ga wat moet ik dan zeggen, vragen?
Super bedankt voor de voorbeelden nog.

mvg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hoi gast,

Je hebt al een paar bedrijven op het oog. Kijk of je met google info kunt vinden over deze bedrijven. Die info kun je verwerken in je open sollicitatie. Mail deze bedrijven en vertel dat je een stageplek zoekt voor een bepaalde tijd. Vermeld ook je stageopdracht erbij en wel zodanig dat je er gelijk bij kunt schrijven wat dat voor dat bedrijf zou kunnen bijdragen.

Ga beginnen met mailen. Met jou zijn er nog zoveel anderen! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een profiel van jezelf waarin alle relevante gegevens naar voren komen. Doe dat op een originele wijze, maak bv een flyer van jezelf. Stuur dit op naar de bedrijven waar je graag stage zou willen lopen en vermeld waarom je graag daar stage zou lopen. Veel bedrijven reageren positief op mensen die zichzelf goed kunnen "verkopen".
Succes!