Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iedereen op de kop lezen?

Volgens de juf van mijn zoon heeft hij kenmerken van een beelddenker omdat hij snel op de kop kan lezen (groep 3).
In een andere vraag kwam dit naar voren en volgens een opmerking kan iedereen dit, mij vraag is, is dat zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het even getest, maar ik kan goed op z'n kop lezen, nu de vraag of ik een beelddenker ben, ik heb geen idee :)
Ben benieuwd naar de antwoorden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij klopt het ook, ik kan op z'n kop lezen en ben beelddenker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op deze link: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/ik-leer-anders/1001004010946648/index.html#product_images
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen die van lezen houden en een goed woordbeeld hebben, zullen ook heel snel op de kop leren lezen. Als het een beetje ontdekkende types zijn, zullen ze zichzelf er bovendien in trainen ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, niet iedereen kan dat. Ik kan wel op de kop lezen, maar mijn man kan het niet. Hij heeft het wel eens geoefend, maar het lukt hem nu heel langzaam. Of ik een beelddenker ben? Ja, dat geloof ik wel. Mijn man denkt abstract. Het kan dus kloppen wat de juf zegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

met oefenen kan iedereen het leren maar sommige mensen kunnen het heel goed. m'n neefje kon het, zo leerde hij zichzelf lezen. maar als je analfabeet bent of blind kun je dit natuurlijk niet!(misschien wel in braille)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ouder wordt, is het op de kop lezen makkelijk. Voor een kind in groep 3 is dit wel opmerkelijk, omdat hij dan een goed woord- en letterbeeld heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding