Mag je cijfer beinvloed worden op je gedrag? VB: je haalt een 10 bij een toets en doordat je een scheet laat krijg je een 9 (VB) mag dat?

Bij ons op school in de klas bij het van Mens en Natuur heb je standaard een 10 met weging 2 (je hebt dus zegmaar een 10 die je 2x meeteld). Dan elke keer als je iets fout doet (bijv. door de klas lopen zonder toestemming) gaat er een punt af. Iemand in onze klas deed het volgende:

*Leerling steekt hand netjes op*
*docent zegt "ja, zeg het maar"*
*Leerling zegt netjes: "Mevrouw, ik heb 6.1 (huiswerk) af"
*Docent zegt "JA! Punt aftrek"
*Klas reageert*
*Docent "einde discussie"

Enzovoort, allemaal domme redenen.

Mag dit volgens de wet? Mag je hierover een klacht indienen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Kimath
12 jaar geleden
Wat een rare leraar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou die leraar laten afschieten

Antwoorden (5)

nee lijkt me niet eerlijk ik zou het niet pikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik zou naar de afdeling leider of mentor gaan! Dit kan niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraag impliceert dat je vindt dat er veel kan. Jij vindt dat jouw gedrag (luchtvervuiling) maar gepikt moet worden door een docent. Ik begrijp heel goed dat hij of zij daar anders over denkt. Je kunt ook om te pesten zeggen dat je je huiswerk af hebt, of op vervelende toon. Je beroepen op je recht vind ik pas op zijn plaats als je zelf redelijk bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was op een normale toon, zoals je met iemand praat.
Heel rustig dus, mevrouw, ik heb 6.1 af. Dit was ook niet om te pesten/vervelende toon. Maar is het nu toegestaan om dit te doen of niet? Minstens 3/4 van de klas vind dit belachelijk (we zijn met 33)
Wat een stomme leraar! Bij zoiets mag absoluut geen punt aftrek worden gedaan. Gewoon melden bij je mentor. Want dat mag echt niet het is TE streng.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is mijn mentor die dat doet.
Een cijfer voor een schoolvak moet aangeven hoe goed je dat vak beheerst. Gedrag staat daar buiten. Als jouw docent dat laat meewegen, zit ze ernstig fout. Het lijkt me ernstig genoeg om je ouders te vragen om contact met de schoolleiding op te nemen. Dat doen ouders gewoonlijk niet snel dus zoiets maakt indruk. De schoolleiding zal dan vrijwel zeker jouw docent erop aanspreken. En dat heeft meer effect dan wanneer jij in je eentje gaat klagen.